נעילה מעורבת באירופה; מניית אסטרה-זנקה צללה 11%

אסטרה-זנקה דחתה הצעתה של פייזק לרכוש אותה תמורת 117 מיליארד דולר ■ ביפן דווח היום כי ההזמנות למכונות וציוד זינקו בקצב שנתי של 16.1% במארס, לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 4.2% בלבד

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, על רקע ירידות שערים באסיה, לאחר שבסוף השבוע ננעל המסחר בעליות. בוול סטריט מתנהל המסחר בעליות קלות לאחר פתיחה שלילית.

מדד הסטוקס 600, נסחר בירידה, לאחר שבשבוע החולף המדד נסחר כמעט ללא שינוי, בעקבות נתוני הצמיחה של גוש האירו שלא עמדו בציפיות ומספר חברות ענק פספסו את התחזיות המוקדמות.

מניית דויטשה בנק נסחרה בירידות, לאחר שהבנק הגדול ביותר בגרמניה מכר כ-60 מיליון מניות שלו למשפחת המלוכה הקטארית, במטרה לגייס כ-8 מיליארד אירו (11 מיליארד דולר)

מניית אסטרה-זנקה צללה לאחר שהחליטה לדחות את ההחלטה האחרונה של פייזר לרכוש אותה תמורת 55 מיליארד פאונד ( 117 מיליארד דולר ). עסקה המשקפת שווי של 55 פאונד למניה של אסטרה-זנקה.

מניית Ryanair (RYA) Holdings , עלתה לאחר שפרסמה דוחות שעקפו את התחזיות בשוק.

שנגחאי ירדה בכ-1%

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת על רקע פרסום נתון מאקרו טוב ביפן. עם זאת, הניקיי היפני והבורסה בשנגחאי סיימו במגמה שלילית.

ביפן דווח היום כי ההזמנות למכונות וציוד זינקו בקצב שנתי של 16.1% במארס, לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 4.2% בלבד.

אתמול דווח בסין כי מחירי הדירות החדשות עלו באפריל בקצב מתון מאוד, בעת שחברות הבנייה הציעו הנחות לרוכשים הפוטנציאליים על רקע האטה בכלכלה של המשק השני בגודלו בעולם. עליות מחירים נרשמו ב-44 מתוך 70 ערים גדולות בסין לעומת 56 מתוך 70 בחודש מארס. זו העלייה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2012. כך פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסין.

בבייג'ינג נרשמה עלייה ממוצעת של 0.1% באפריל ובשנחאי עלו המחירים ב-0.3% לעומת מארס, הקצב הנמוך ביותר מאז נובמבר 2012. "אנחנו צפויים לראות צעדי הקלה במדיניות המוניטרית בחודשים הקרובים בשעה שממשלות מקומיות בסין יפעלו לאושש את השוק והכלכלה", אמר לבלומברג Ding Shuang, כלכלן ראשי בסניף של סיטי בהונג קונג.

בורסת אוסטרליה ירדה על רקע חולשה במניות של חברות הכרייה הגדולות על רקע ירידות במחירי חלק מהמחצבים והמתכות. נציין את ריו-טינטו ו-BHP.

מניית טוקיו אלקטרון זינקה בכ-6% בטוקיו לאחר העלייה החדה במחיר מניית אפלייד מטריאלס ביום שישי.