הטיפ היומי: המניה שיכולה להמריא בשל צפי לשיפור ברווחיות

באופנהיימר מאמינים, כי ביצועי החסר של המניה בשבועות האחרונים מספקים נקודת כניסה אטרקטיבית

חברת התעופה האזרחית והצבאית Airbus נסחרת בבורסה הצרפתית בשווי של כ-39 מיליארד אירו. החברה דיווחה באחרונה על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2014. מכירותיה היו מעל הצפי - כ-12.7 מיליארד אירו, צמיחה של 5% ביחס לרבעון המקביל.

הרווח התפעולי צמח ב-22% ל-658 מיליון אירו, הרבה מעל לצפי. בניכוי סעיפים חד-פעמיים, הרווח התפעולי הסתכם ב-700 מיליון אירו, ירידה של 5% ביחס לרבעון המקביל. הירידה ברווח התפעולי המתואם מיוחסת לעלויות הרצת דגם ה-A350, דגם העתיד של החברה, ולגידול בהוצאות מו"פ.

הרווח הנקי למניה היה 0.53 אירו, מעל לצפי, ותזרים המזומנים הפנוי היה שלילי בסך 2 מיליארד אירו. בהתאם לאופי המחזורי של הפעילות, הרבעונים הראשון והשני מאופיינים בשריפת מזומנים ואילו הרבעונים האחרונים הם Cash Flow Positive. נכון לסוף הרבעון, לחברה כ-6.5 מיליארד אירו במזומנים ושווי מזומנים.

אין שינוי בתחזיות החברה ל-2014, והצפי הוא להזמנות והכנסות דומות ל-2013. בנוסף, הצפי הוא לאיזון בתזרים החופשי, לעומת תזרים חופשי שלילי ב-2013.

בהיבט צבר ההזמנות (בקלוג) הייתה פתיחת שנה חלשה, בעיקר בהשוואה ל-2013 שהייתה יוצאת דופן לטובה. התקבלו הזמנות בהיקף של כ-21 מיליארד אירו במהלך הרבעון, לעומת 49.5 מיליארד אירו ברבעון המקביל. החברה עדיין מעריכה שרמת ההזמנות ב-2014 תהיה דומה ל-2013, כך שצפויה האצה במהלך השנה.

בכל הקשור לדגם ה-A350, שצפוי להתחרות ב-787 של בואינג בשוק המטוסים החדשניים בתעופה האזרחית - תכנית ההרצה מתקדמת בהתאם להערכות. שתי ההזמנות הראשונות נמצאות בהרכבה, והצפי הוא שייכנסו לכשירות לקראת סוף 2014.

איירבוס מתומחרת במכפיל רווח של 13 ומכפיל EV/EBITDA של 5 ל-2015. בשני הקריטריונים מדובר על תמחור חסר משמעותי ביחס לבואינג.

מבחינתנו, אין שינוי בתזת ההשקעה במניית איירבוס, המתבססת על ביקושי שיא למטוסים אזרחיים בשנים הקרובות ועל צפי לשיפור משמעותי בשיעורי הרווחיות של החברה. יתרה מכך, אנחנו מאמינים כי ביצועי החסר של המניה בשבועות האחרונים מספקים נקודת כניסה אטרקטיבית.

ניר חצב, אנליסט, אופנהיימר

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם