נעילה מעורבת באירופה; וודאפון קרסה 5.7% לאחר הדוחות

מניית מארקס אנד ספנסר רשמה ירידות לאחר שענקית הקמעונאות פרסמה דוחות מאכזבים ■ מגמה שלילית בוול סטריט

בורסות אירופה ננעלו היום (ג') במגמה מעורבת, על רקע המשך פרסומי דוחות כספיים של חברות מובילות, ועל רקע מגמה שלילית בוול סטריט. המשקיעים מגיבים בעיקר לדוחות כספיים ולנתוני המאקרו וממתינים לראות האם הבנק המרכזי אירופי אכן יבצע שינוי במדיניות המוניטארית בקרוב.

מניית מארקס אנד ספנסר רשמה ירידות לאחר שענקית הקמעונאות פרסמה דוחות מאכזבים. גם וודאפון איבדה גובה על רקע אכזבה מתוצאות החברה.

באסיה הסתיים יום המסחר בעליות קלות בהובלת מניות ה-IT. בתאילנד הוכרז משטר צבאי לאחר חודשים של התנגשויות פוליטיות שהפילו ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי והביאו את הכלכלה למיתון.

מניית Treasury Wine Estates טסה 20% בסידני לאחר שחברת היין הציבורית השנייה בגודלה בעולם דחתה הצעת רכש. מניית Hyundai Development Co-Engineering & Construction מאבדת 3% בסיאול ומובילה את הירידות במדד הדרום-קוריאני. מניית יאהו יפן קופצת כ-10% לאחר שבית השקעות העלה את ההמלצה למניה על רקע כוונת הפורטל הגדול ביפן לבטל את רכישת eAccess מסופטבנק.

"לשוק אין מספיק זרזים לעליות. המצב הפוליטי בתאילנד לא טומן בחובו סיכון רב אך יש בו כדי להעיב מעט על השוק", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג ב-Daiwa Securities Group.

בסין מתכוננים לגל של הנפקות בבורסה. יותר מ-100 הנפקות מתוכננות מחודש יוני עד סוף השנה בעוד הממשל הסיני דוחף לפיתוח שוק ההון. הרגולטור בסין ידאג שההנפקות יפוזרו כך שבכל חודש יימכר מספר שווה של מניות כדי למנוע לחץ נקודתי על השוק.

לפי נתוני סוכנות בלומברג, מדד MSCI אסיה נסחר במכפיל 12.7 על הרווחים הצפויים לחברות במדד, וזאת לעומת מכפיל 16 במדד S&P 500 ומכפיל 15.1 במדד Stoxx 600 האירופי, מה שמלמד על כך שהמניות באסיה זולות יותר מאשר בארה"ב ובאירופה.