הטיפ היומי: חברת תרופות עם פוטנציאל אפסייד של 15%

במחלקת המחקר של גולדמן זאקס ממליצים על המניה ב"קנייה" למרות הפחתת תחזיות הרווח

חברת הפצת התרופות McKesson נסחרת בבורסת ניו יורק ושווי השוק שלה הוא 41.7% מיליארד דולר. החברה מסן פרנסיסקו, שנוסדה ב-1833, מעסיקה כיום למעלה מ-37 אלף עובדים.

McKesson פרסמה באחרונה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הפיסקלי הרביעי. הרווח הנקי למניה, שעמד על 2.55 דולר, היה גבוה הן מהתחזית שלנו שהייתה ל-2.42 דולר, והן מקונצנזוס האנליסטים ל-2.39 דולר, אם כי הרווח כלל הטבת מס בגובה 11 סנט למניה. בחלוקה לפי פעילויות, רווח נמוך מהצפוי בתחום ההפצה קוזז חלקית על ידי רווח גבוה מהצפי בתחום פתרונות הטכנולוגיה, לצד הטבה חד-פעמית שנרשמה כ"הכנסה אחרת".

חשוב יותר מהדוחות: החברה חשפה את תחזית הרווח השנתי שלה לשנת הכספים 2015, והיא צופה רווח של 10.4-10.8 דולר למניה. תחזית השוק הייתה בתוך הטווח, 10.58 דולר למניה, אך לדעתנו החברה סיפקה רף עליון גבוה יותר מהצפוי בשוק.

אנחנו סבורים שההנחות שעומדות בבסיס התחזיות שמסרה החברה מספקות אפשרויות לאפסייד. אחת הסיבות לכך היא שהתחזית מבוססת על החזקה קיימת ב-76% ממניות Celesio (מתחרה גרמנית שנרכשה על ידה ב-2013), בעוד McKesson כבר הצהירה בעבר שבכוונתה לרכוש מניות נוספות בחברה.

בשנת הכספים 2015, הצפי הוא לתזרים מזומנים מפעילות בגובה של 3 מיליארד דולר, בדומה לתחזיות שלנו.

אנו מעדכנים את התחזיות שלנו לרווחי החברה לשנות הכספים 2015-2018, והעדכון מהווה הפחתה של כ-2%-7% בתחזיותינו לרווח למניה. הסיבה היא שהתחזיות הקודמות היו על בסיס החזקה של 84% ב-Celesio (אם כי אנו ממשיכים לראות פה אפסייד), וכן ירידה מסוימת בפתרונות הטכנולוגיים.

בהתאם, אנחנו מפחיתים את מחיר היעד למניה מ-212 דולר ל-207 דולר, שמהווה פרמיה של 14.6% על מחיר השוק. McKesson נסחרת בדיסקאונט ביחס למתחרות למרות פרופיל צמיחה מועדף, ולכן אנו ממשיכים להמליץ על המניה ב"קנייה".

מחלקת המחקר, גולדמן זאקס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם