נעילה חיובית בוול סטריט לאחר פרסום פרוטוקולי הפד

פרוטוקול ישיבת הפד: בוחנים אפשרויות לסיום המדיניות המרחיבה ■ בכירים בפד מציגים דעות מנוגדות באשר למועד בו הפד יתחיל להעלות ריבית ■ Salesforce.com דיווחה על עלייה בהכנסות ברבעון הראשון ■ eBay דיווחה על התקפה סייבר

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים, על רקע נעילה חיובית בבורסות אירופה, ולאחר פרסום הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב.

אתמול נאמו שני בכירים בפד והציגו טענות מנוגדות. וויליאם דאדלי, נשיא שלוחת הפד בניו-יורק, אמר כי ייקח הרבה זמן עד שהבנק המרכזי יתחיל להעלות את הריבית וגם כאשר הוא יתחיל, יהיה זה באופן הדרגתי ואיטי. מנגד, צ'רלס פלוסר, בכיר נוסף בפד, ציין בדבריו כי הבנק עשוי להעלות ריבית מוקדם מכפי שמצופה והוסיף כי לדעתו קצב צמצום ההרחבה הכמותית הוא איטי מדי.

מפגישת הפד בחודש אפריל, עולה כי בכירי הפדרל ריזרב בוחנים מספר גישות להידוק של המדיניות המוניטרית, בסופו של דבר, אולם טרם קיבלו החלטות מהותיות בנוגע לכלים בהם ישתמשו. הפרוטוקול חושף כי העלאת הריבית מתקרבת, אולם בכירי הבנק לא ציינו מועד קרוב להעלאה. בפגישה, בכירי הפד הביעו את דעתם בנוגע להיקף העצום של המאזן של הבנק, וציינו כי יש צורך בגמישות בעניין. עוד נחשף כי בכירי הפד התעלמו מהצמיחה החלשה (0.1%) ברבעון הראשון, אולם היו חלוקים בדעתם בנוגע למידת החולשה שעדיין נמצאת בשוק העבודה. בפגישה הוסכם גם כי האינפלציה מתייצבת, ורוב בכירי הפד אמרו כי רמת המחירים תגיע בהדרגה ליעד של הבנק, שעומד על 2%. מיעוט מקרב הבכירים הביעו דאגה בנוגע לסיכונים שמציבה האינפלציה הנמוכה.

ענקית המסחר המקוון eBAY ביקשה היום ממשתמשיה להחליף את הססמאות שלהם, משום שהייתה תקיפת סייבר על בסיס הנתונים שלה. על פי החברה, לא הייתה פריצה לנתונים פיננסיים או כרטיסי אשראי, אלא רק למאגר הססמאות ונתונים לא פיננסיים אחרים.

ענקית הקמעונאות טארגט פרסמה לפני פתיחת המסחר את תוצאותיה ורשמה רווח ש 418 מיליון דולר או 66 סנט למניה ברבעון הראשון של השנה, מתחת לתחזיות בשוק שעמדו על 71 סנט למניה. ההכנסות עלו ב-2.1% ל-17.05 מיליארד דולר.

גם Lowe’s , דיווחה לפני הפתיחה ורשמה רווח של 624 מיליון דולר או 61 סנט למניה ברבעון הראשון של השנה. מעל התחזיות בשוק שעמדו על 60 סנט למניה. ההכנסות עלו ב-2.4% ל-13.4 מיליארד דולר. החברה העלתה את תחזית הרווח השנתית שלה ל-2.63 דולרים למניה, בעוד אנליסטים מצפים לרווח של 2.62 דולרים למניה.

רשת התכשיטים טיפאני דיווחה על רווח של 97 סנט למניה על מכירות של מיליארד דולר. החברה העלתה את תחזית הרווח השנתית שלה לטווח של 4.15-4.25 דולרים למניה. אנליסטים בשוק ציפו לרווח של 78 סנט למניה.

אתמול לאחר נעילת המסחר דיווחה חברת Salesforce.com , המתמחה בטכנולוגייה ענן, על הפסד נקי של 96.9 מיליון דולר או 16 סנט למניה ברבעון הראשון של השנה. ההכנסות עלו ל-1.23 מיליארד דולר, לעומת 892 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.