נעילה מעורבת בבורסה; מבטח שמיר ירדה 3.5%, דיסקונט 3%

הפועלים, לאומי, דיסקונט ועדריאלי פרסמו דוחות ■ נחתמה העסקה למכירת תנובה לברייטפוד הסינית ■ מגמה חיובית בוול סטריט ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.02 מיליארד שקל

יום המסחר בבורסה באחד העם (ה') נחתם במגמה מעורבת, כאשר מדד המעו"ף הוסיף לערכו 0.1%, בהובלת טבע, פריגו ומניות הגז. מנגד, מדד ת"א 100 השיל מערכו כ-0.8% ומדד הבנקים ירד ב-0.3% על רקע פרסומי הדוחות של 5 הבנקים הגדולים. באירופה מתנהל המסחר במגמה מעורבת ואילו בוול סטריט נרשמת מגמה חיובית. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.02 מיליארד שקל.

בזירת המט"ח הדולר היציג והאירו נחלשו בפחות מ-0.1% מול השקל ושערם נקבע על 3.487 שקלים ו-4.766 שקלים בהתאמה. זאת לאחר שבימים האחרונים הדולר התאושש משפל של שלושה חודשים והתחזק מול המטבע המקומי בעקבות המגמה בעולם.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בעליות שערים, על רקע נעילה חיובית בבורסות אירופה, ולאחר פרסום הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב.

מפגישת הפד בחודש אפריל, עולה כי בכירי הפדרל ריזרב בוחנים מספר גישות להידוק של המדיניות המוניטרית, בסופו של דבר, אולם טרם קיבלו החלטות מהותיות בנוגע לכלים בהם ישתמשו. הפרוטוקול חושף כי העלאת הריבית מתקרבת, אולם בכירי הבנק לא ציינו מועד קרוב להעלאה. בפגישה, בכירי הפד הביעו את דעתם בנוגע להיקף העצום של המאזן של הבנק, וציינו כי יש צורך בגמישות בעניין. עוד נחשף כי בכירי הפד התעלמו מהצמיחה החלשה (0.1%) ברבעון הראשון, אולם היו חלוקים בדעתם בנוגע למידת החולשה שעדיין נמצאת בשוק העבודה. בפגישה הוסכם גם כי האינפלציה מתייצבת, ורוב בכירי הפד אמרו כי רמת המחירים תגיע בהדרגה ליעד של הבנק, שעומד על 2%. מיעוט מקרב הבכירים הביעו דאגה בנוגע לסיכונים שמציבה האינפלציה הנמוכה.

הבנקים פרסמו דוחות

עונת הדוחות לרבעון הראשון של 2014 נמשכת. בנק הפועלים דיווח היום על תוצאות טובות ברבעון הראשון של 2014. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-753 מיליון שקל בהשוואה ל-621 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זהו גידול של כ-21.2% ברווח.

גם בנק לאומי פרסם הבוקר את תוצאות הרבעון הראשון. הרווח הנקי הסתכם ברבעון בכ-625 מיליון שקל לעומת 570 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 9.6% . הגידול ברווח הנקי נובע בעיקר מקיטון בהוצאות בגין הפסדי אשראי בסך 124 מיליון שקל ומקיטון בשיעור ההפרשה למס מהרווח לפני מיסים.

בנק דיסקונט סגר את הרבעון הראשון של השנה ברווח של 165 מיליון שקל לעומת 263 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - כך עולה מהדוחות הכספיים שפרסם היום הבנק.

היום לפנות בוקר נחתמה העסקה למכירת השליטה בחברת המזון הגדולה בישראל - תנובה - על-ידי אייפקס לתאגיד המזון ברייטפוד המצוי בבעלות ממשלת סין. העסקה נחתמה לפי שווי של 8.6 מיליארד שקל לתנובה. נציין את מבטח שמיר .

חברת הנדל"ן ב.יאיר הוציאה אתמול הבהרה, לפיה "החברה ממשיכה עבודתה כרגיל מול אלפי לקוחותיה בפרויקטים למגורים ומסחר. חברת ב. יאיר, שהינה, כידוע, אחת מחברות הנדל"ן הציבוריות המובילות במשק, תמשיך ותשרת נאמנה את הרוכשים ובעלי האג"ח שלה. בעתיד הקרוב יתברר שהחשדות שהועלו כנגד החברה כפי שהופיעו בכלי התקשורת השונים - אין בהם ממש". נציין כי המסחר במניות ואגרות החוב של ב. יאיר הופסק אתמול על-ידי הבורסה עקב "אי-בהירות בענייני החברה".

פרוטרום דיווחה אתמול כי מכירות החברה ברבעון הראשון של 2014 צמחו בכ-23.9% לכ-188.5 מיליון דולר. הרווח התפעולי צמח בכ-26.6%, ה-EBITDA צמח ב-24.7% לכ-32.1 מיליון דולר, הרווח הנקי צמח בכ-30.5% ל-18.3 מיליון דולר.

דניה סיבוס דיווחה אתמול כי הרווח הנקי הסתכם ברבעון בכ-13.9 מיליון שקל לעומת רווח של כ-8.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

אל על הפסידה ברבעון הראשון של 2014 כ-39.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 32.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - התרחבות של 22% בהפסדים. ההפסד התפעולי של החברה התרחב ב-42% ל-51.9 מיליון דולר.

בזן דיווחה כי הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם בכ-42 מיליון דולר. הרווח הנקי ברבעון עמד על 4 מיליון דולר, לעומת הפסד של 3 מיליון דולר ברבעון המקביל.