נטייה לעליות עם סגירת המסחר בבורסות אירופה

ה-PMI הצרפתי בטריטוריה שלילית; של גוש האירו הגיע ל-53.9 נק' ■ בסין דווח היום כי מדד ה-PMI של HSBC לחודש מאי עלה ל-49.7 נקודות, שיא של 5 חודשים, לעומת 48.1 נקודות בחודש אפריל

בורסות אירופה ננעלו היום (ד') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, לאחר פרסום נתוני מאקרו באירופה ובסין ועל רקע עליות בוול סטריט.

מדד ה-PMI של צרפת הצביע היום על קריאה של 49.3 נקודות, ובכך חזר סקטור הייצור לטריטוריה שלילית. הנתון של גוש האירו כולו הגיע ל-53.9 נקודות.

אלעד שמש, האסטרטג הראשי של Colmex בית השקעות, מציין כי "השווקים מבשלים מהלך תיקון קרוב" האופטימיות אשר סבבה את וול סטרייט אמש בעקבות האופטימיות מכיוון זירת המאקרו בסין ונאום ילין אינה כפי שנראית כלפי חוץ. על רקע הקרבה לרמות ה-1900 במדד ה-S&P500 ניתן לזהות כי סוחרי היום מצטיידים במכשירי גידור קצרים כאשר הנחת היסוד היא כי המדד לא יפרוץ את רמה זו. מנגד בכדי להימנע מ"שורט סקוויז" סביר כי מכשירי הגידור מגובים בהוראות סטופ קצרות מעל רמה זו. חשוב לציין כי פריצה מהותית של רמה זו המגובה באירוע מאקרו עשוי להוציא מהלך עליות חדש".

חברת יוניליבר הודיעה היום כי היא מוכרת את חטיבת הרטבים שלה לקבוצת Mizkan היפנית בכ-2.15 מיליארד דולר במזומן.

בורסות אסיה נסחרו היום (ה') במגמה חיובית מלבד בורסת שנחאי שירדה קלות.

בסין דווח היום כי מדד ה-PMI של HSBC לחודש מאי עלה ל-49.7 נקודות, שיא של 5 חודשים, לעומת 48.1 נקודות בחודש אפריל. מדובר על נתון ראשוני.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בעליות שערים, על רקע נעילה חיובית בבורסות אירופה, ולאחר פרסום הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב.

מפגישת הפד בחודש אפריל, עולה כי בכירי הפדרל ריזרב בוחנים מספר גישות להידוק של המדיניות המוניטרית, בסופו של דבר, אולם טרם קיבלו החלטות מהותיות בנוגע לכלים בהם ישתמשו. הפרוטוקול חושף כי העלאת הריבית מתקרבת, אולם בכירי הבנק לא ציינו מועד קרוב להעלאה. בפגישה, בכירי הפד הביעו את דעתם בנוגע להיקף העצום של המאזן של הבנק, וציינו כי יש צורך בגמישות בעניין.

עוד נחשף כי בכירי הפד התעלמו מהצמיחה החלשה (0.1%) ברבעון הראשון, אולם היו חלוקים בדעתם בנוגע למידת החולשה שעדיין נמצאת בשוק העבודה. בפגישה הוסכם גם כי האינפלציה מתייצבת, ורוב בכירי הפד אמרו כי רמת המחירים תגיע בהדרגה ליעד של הבנק, שעומד על 2%. מיעוט מקרב הבכירים הביעו דאגה בנוגע לסיכונים שמציבה האינפלציה הנמוכה.

בטוקיו זינקה מניית פוג'י תעשיות כבדות בכ-5% ואילו סוני עלתה ב-1.5% לפני פרסום תוכנית ההתייעלות של החברה.