נעילה חיובית באירופה: דירוג החוב של ספרד ויוון עלה

פיץ' העלתה דירוג יוון ל-B מ-B מינוס, סוכנות S&P העלתה את הדירוג של ספרד ל-BBB מ-BBB מינוס ■ באסיה נעילה חיובית של עד 0.9%

בורסות אירופה ננעלו היום (ו'), יומו האחרון של שבוע המסחר בעולם, בעליות על רקע נתוני מאקרו בגרמניה וארה"ב. גם העלאת דירוג החוב של ספרד ויוון משפיעה לחיוב על הסנטימנט. המדדים האירופים עדיין נסחרים סביב רמות שיא של 6 שנים. באסיה מוקדם יותר נרשמו עליות שערים של עד 0.9%.

מדד ה-Stoxx Europe 600 עלה ב-0.2%, והוא נסחר ברמת השיא של 6 שנים שהושגה ב-13 במאי. יחד עם זאת, המדד בדרך לתשואה שבועית חיובית שישית ברציפות.

בגרמניה פורסם נתון התמ"ג המעודכן, שהצביע על עלייה של 0.8% ברבעון הראשון, כצפוי.

באירופה גם מגיבים להעלאת דירוג החוב של יוון ע"י פיץ' ל-B מ-B מינוס. סוכנות הדירוג ציינה כי התחזית הפיסקלית והכלכלית השתפרה. סוכנות S&P העלתה את הדירוג של ספרד ל-BBB מ-BBB מינוס, חודש לאחר שפיץ' העלתה הדירוג וחודשיים אחרי מודי'ס.

מדדי אסיה רשמו הבוקר עליות שערים בשיעור מירבי של 0.9% ביפן. מדד ה-MSCI אסיה עלה ב-0.5%.

מדדי וול סטריט סגרו אמש בעליות בשיעור מירבי של 0.4%, על רקע שלל נתוני מאקרו. המשקיעים הגיבו גם לפרוטוקולי הריבית שפורסמו ביום קודם, מהם עולה כי חברי וועדת השוק הפתוח בוחנים גישות שונות למדיניות של הידוק מוניטארי. הפרוטוקולים חושפים עוד כי העלאת הריבית מתקרבת, אולם בכירי הבנק לא ציינו מועד קרוב להעלאה. בפגישה, בכירי הפד הביעו את דעתם בנוגע להיקף העצום של המאזן של הבנק, וציינו כי יש צורך בגמישות בעניין.