פוטין: "הסנקציות יפגעו בסופו של דבר במדינות שהטילו אותן"

בפורום כלכלי בסנט פטרסבורג האשים נשיא רוסיה את האיחוד האירופי ואת ארה"ב בהפיכה באוקראינה, והציג את החלופה שלו לקשרים עם אירופה: איחוד של מדינות מזרח אירופה שיקיים קשרים הדוקים עם סין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הציג היום (ו') את תוכניתו לאיחוד אירו-אסיאתי בהנהגת רוסיה. באיחוד, לדברי פוטין, יקחו חלק, מלבד רוסיה, בלארוס, קזחסטאן, ארמניה, קירגיזטאן וטג'יקיסטאן. לדברי פוטין האיחוד יקיים קשרים הדוקים עם סין.

מוקדם יותר השבוע נודע כי שתי המעצמות חתמו על חוזה ל-30 שנה במהלכן תספק גזפרום לתאגיד הנפט הלאומי הסיני גז טבעי בהיקף 400 מיליארד דולר. במסגרת החוזה יסופקו לסין 38 BCM גז טבעי בכל שנה, החל מ-2018, עם אפשרות להתרחבות ל-61 BCM בשנה. הגז יסופק דרך צינור חדש שמחבר את המדינות.

בפורום כלכלי בסנט פטרסבורג, פוטין התייחס לסנקציות שהוטלו על רוסיה, ואמר כי "סנקציות כלכליות ככלי ללחץ פוליטי יזיקו בסופו של דבר למדינות שהטילו את הסנקציות".

באשר להתערבות של רוסיה באוקראינה, פוטין אמר כי התערבות זו הייתה "על מנת להציל חיים באוקראינה". פוטין האשים את האיחוד האירופי וארה"ב בהדחה של נשיא אוקראינה לשעבר ויקטור ינוקוביץ'. פוטין אמר כי המצב הולך לקראת "תוהו ובוהו ומלחמת אזרחים מלאה".

עם זאת, פוטין התחייב לכבד את תוצאות הבחירות הקרובות באוקראינה. הוא אמר כי רוסיה רצתה להמשיך את המו"מ עם המערב, אולם נדחתה.