נעילה חיובית בבורסה; פרטנר עלתה 2.9%, סלקום 1.7%

שיעור האבטלה המשיך לרדת ■ בנק ישראל החליט להותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.75% ■ עליות בבורסות אירופה ■ אפריקה פרסמה דוחות

המסחר בבורסה באחד העם (ב') נחתם בעליות שערים במדדים המובילים, שהתמתנו לאחר החלטת בנק ישראל להותיר את הריבית לחודש יוני על כנה, בניגוד לתחזיות רבות בשוק שצפו הורדת ריבית. בוול סטריט לא יתקיים היום מסחר ובאסיה ובאירופה נרשמות עליות. מחזור המסחר הסתכם בכ-645 מיליון שקל.

היום דווח על ירידה נוספת באבטלה במשק: שיעור האבטלה ירד בחודש אפריל לרמה של 5.6% לעומת 5.7% במארס ו-5.9% בתחילת השנה. מדובר בשיעור אבטלה מהנמוכים בקרב מדינות ה-OECD. הנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראים על המשך הירידה באבטלה ללא פגיעה בשיעור ההשתתפות בשוק העבודה, שממשיך להיות גבוה יחסית ועומד על 64%.

בנק ישראל החליט כאמור להותיר את הריבית לחודש יוני על כנה ברמה של 0.75%, בעוד האנליסטים בשוק היו חלוקים בדעתם לגבי האפשרות להורדת ריבית. בנק ישראל ציין בהודעת הריבית כי "האינדיקטורים לפעילות הריאלית שנוספו החודש מעידים על צמיחה מתונה מזו שהוערכה בחודש הקודם, אולם קיימת אי ודאות לגבי מידת ההתמתנות. האומדן הראשון לרבעון הראשון מצביע על האטה בצמיחה בעקבות צמצום הצריכה הפרטית וההשקעה, בעוד שנתוני שוק העבודה ממשיכים להצביע על גידול בתעסוקה וצמצום האבטלה, וחל שיפור במדדי האמון והציפיות לפעילות. סימני התמתנות ניכרים גם בנתוני המדד המשולב, ובכלל זה ביצוא הסחורות".

בהראל פיננסים מציינים בסקירה השבועית כי "הסיפור המרכזי של 3 החודשים האחרונים שהצבענו עליו כאן כבר בשבועות קודמים ממשיך להיות השווקים המתעוררים. כסף ממשיך לחזור ומזניק את השווקים שם - טורקיה עלתה בכ-35%, הודו 25% וברזיל בכ-20%. גם המטבעות במדינות האלה התחזקו בשיעור ממוצע של 3% מול הדולר וגם תשואות ל-10 שנים במדינות אלה בשפל (בניגוד למדינות המפותחות, בשווקים מתעוררים המניות והאג"ח הולכים באותו כיוון). על רקע ירידת התשואות הנוספת באג"ח הממשלתי ותשואות השפל גם באפיק הקונצרני, אנו עדיין סבורים כי מניות הן אפיק חשוב בכל תיק. השבוע נערכות הבחירות לפרלמנט האירופאי, שעשויות לעורר מחדש את הקריאות לפיצול גוש היורו, לכן לא מומלץ להקצות מעל משקל שוק ביבשת. ממשיכים להמליץ להקצות נתח קטן מהחשיפה המנייתית לשווקים מתעוררים".

זינוק ברווחי אבנר ודלק קידוחים

עונת הדוחות לרבעון הראשון מתקרבת לסופה. דלק קידוחים ואבנר דיווחו אתמול על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2014, שהצביעו על יציבות בכל הפרמטרים בפעילות השוטפת כתוצאה ממכירת גז טבעי וקונדנסט מ"תמר" למגוון לקוחות בישראל. בשורה התחתונה הציגו השותפות גידול מהותי ברווח הנקי. הרווח הנקי של אבנר ברבעון הראשון של 2014 הסתכם ב-17.6 מיליון דולר, לעומת כ-150 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של דלק קידוחים הסתכם ב-18.9 מיליון דולר לעומת 1.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

קבוצת אפריקה ישראל דיווחה היום על רווח של 55 מיליון שקל ברבעון לעומת הפסד של 41 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח לבעלי המניות עמד על 7 מיליון שקל לעומת הפסד של 73 מיליון שקל ברבעון המקביל.

סלקום וגולן טלקום חתמו אתמול על הסכם לרשת משותפת. מדובר בהסכם שהיה צפוי להיחתם לאור העובדה שגולן טלקום רכבה עד עכשיו על הרשת של סלקום, והשתמשה בה לצורך אספקת שירותי סלולר בפריסה ארצית. ההסכם בין החברות מתייחס לרשת משותפת במלוא מובן המילה בכל הטכנולוגיות: בדור השני, השלישי והרביעי.

חברת אלקטרה סיימה את הרבעון הראשון של שנת 2014 עם עלייה של כ-14.4% בהכנסותיה לכ-907.4 מיליון שקל. בשורה התחתונה, סיימה החברה את הרבעון עם גידול של כ-30% ברווח מפעולות נמשכות שעלה לכ-27.2 מיליון שקל, לעומת כ-21 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה גדל בכ-14% לכ-26.1 מיליון שקל, לעומת כ-22.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שכלל רווח של כ-3.1 מיליון שקל בגין פעילות שהופסקה, המיוחסת למכירת חברת דוויס הבלגית.