נעילה חיובית בבורסות אירופה; הבורסה במילאנו זינקה 3.6%

פייזר מוותרת על רכישת אסטרה-זנקה ■ היום לא התקיים מסחר בלונדון, ובוול סטריט עקב יום הזיכרון האמריקני

עליות שערים נרשמו היום (ב') בבורסות אירופה, לאחר המגמה החיובית בוול סטריט ביום שישי. היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט עקב יום הזיכרון האמריקני, ה-Memorial Day. גם בלונדון לא מתקיים מסחר.

מריו דרגי, יו"ר הבנק המרכזי האירופי, רמז היום בוועידה כלכלית שערך הבנק בפורטוגל, כי אם האינפלציה תמשיך לרדת, הוא יהיה מוכן לפעול בחודש יוני. לדבריו, השילוב של אינפלציה נמוכה והציפיות לאינפלציה נמוכה וההשלכות שלה על שוק האשראי, עלולות ליצור סחרור מסוכן, במיוחד במדינות הבעייתיות.

פייזר התייאשה והודיעה היום באופן רשמי כי אין בכוונתה להציע הצעת רכש נוספת לחברת התרופות הבריטית אסטרה-זנקה. זאת לאחר שהאחרונה דחתה הצעת רכש מצידה של פייזר בהיקף של כ-116 מיליארד דולר.

עליות שערים נרשמו היום גם בבורסות אסיה, בהובלת מדד הניקיי היפני שטיפס בכ-1%.

"יש שורה של אינדיקטורים המצביעים על כך שהצמיחה חוזרת ברבעון הנוכחי. המגמה הכללית בשוקי המניות היא עדיין למעלה", אמר לבלומברג שיין אוליבר, מנהל השקעות בסידני.

בוול סטריט רשם מדד ה-S&P 500 עלייה של 0.4% ביום שישי והעפיל לשיא חדש מעל 1,900 נקודות.

בזירת המאקרו בארה"ב פורסמו ביום שישי נתוני מכירות הבתים החדשים לחודש אפריל, שעלו מעל הצפי. הנתון הצביע על מכירה של 433 אלף בתים, לעומת צפי ל-420 אלף, ולאחר 384 אלף במארס. אתמול פורסם כי מכירות הבתים הקיימים עלו ב-1.3% באפריל לרמה שנתית של 4.65 מיליון בתים - הקצב המהיר ביותר מאז דצמבר 2013 והעלייה הראשונה ב-2014.

מניית ניקון, שכ-85% מהכנסותיה מגיעות מחוץ ליפן, מזנקת 5.4% בטוקיו. Mitsubishi UFJ Financial Group מובילה את העליות בסקטור הבנקים עם עלייה של 2.1%.

עוד בולטות בטוקיו מניית סוני עם עלייה של כ-4% ומניית טושיבה עם עלייה של כ-3%.