בורסות אירופה סגרו בעליות; Aveva זינקה ב-10%

עליות בוול סטריט לאחר שאמש לא התקיים מסחר בשל יום הזיכרון האמריקאי ■ מנהל מחלקת מחקר: "המשקיעים מתחילים להרגיש בנוח ביחס לארה"ב וביחס להקלה הכמותית במוביל הפדרל ריזרב"

עליות שערים נרשמו היום (ג') בבורסות אירופה, לאחר שאמש לא התקיים מסחר בניו יורק בשל יום הזיכרון האמריקאי. ברקע, המשקיעים ממשיכים להגיב לתוצאות הבחירות לפרלמנט האירופי כאשר המשבר באוקראינה עלול להחריף שוב.

הרוחות באוקראינה לא נרגעות: על פי דיווחים, צבא אוקראינה פתח הלילה במבצע צבאי בשדה התעופה בעיר דונייצק, לאחר שתומכים פרו-רוסיים השתלטו עליו.

ענקית התרופות האמריקאית פייזר הודיעה אתמול (ב') באופן רשמי כי היא מוותרת על רכישת חברת התרופות הבריטית אסטרה-זנקה ואין בכוונתה להציע הצעת רכש נוספת. פייזר חיזרה אחרי אסטרה-זנקה בחודשים האחרונים ואף הציעה מספר הצעות רכש לחברה הבריטית. לפני כשבוע, אסטרה-זנקה דחתה את ההצעה האחרונה והמשודרגת של פייזר, שעמדה על כ-69 מיליארד פאונד (116 מיליארד דולר). זאת בטענה כי ההצעה אינה מספיקה ומשקפת סיכונים לבעלי המניות של החברה.

מניית Aveva זינקה ב-10% לאחר שחברת התוכנה דיווחה על גידול של 11% ברווח השנתי.

בשוקי אסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת.

"אנחנו בעולם של האטה בסין, ואני חושב שהממשל ינסה לספק קצת תמיכה. המשקיעים מתחילים להרגיש בנוח ביחס לארה"ב וביחס להקלה הכמותית במוביל הפדרל ריזרב", ציין מארק ליסטר, מנהל מחלקת המחקר ב-Craigs Investment Partners.

מאידך, יש הסוברים כי מקבץ נתוני המאקרו הבאים בארה"ב עשויים לאלץ את ה'פד' להמתין קמעה עם צמצום רכישות האג"ח החודשיות.

על פי התחזיות להיום, נתון הזמנות מוצרים בני קיימא ירד בחודש אפריל ב-0.7% לאחר עלייה של 2.6% במארס. בנוסף, מדד קייס שילר עשוי להצביע על עליית מחירי הבתים ב-20 ערים בארה"ב ב-11.8% בחודש מארס, לאחר עלייה של 12.9% בפברואר השנה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]