סופית: Check הישראלית נרכשת ע"י Intuit ב-360 מיליון ד'

החברה הישראלית מפתחת אפליקציה לניהול פיננסי חכם והרוכשת עוסקת בעולם התוכנות הפיננסיות ■ העסקה נחתמה ביום שישי האחרון

סופית: חברת Check הישראלית נרכשת ע"י Intuit האמריקאית תמורת 360 מיליון דולר. החברה הישראלית מפתחת אפליקציה לניהול פיננסי חכם והרוכשת עוסקת בעולם התוכנות הפיננסיות. העסקה נחתמה ביום שישי האחרון.

איתן בק, שותף ומנהל בפיטנגו, בעלת המניות הגדולה ב-Check, מסר היום: "בחרתי להשקיע בחברה מאחר שהאמנתי מאד בגיא, אשר יש בו שילוב מיוחד של חזון ויכולות ניהול גבוהות שלא תמיד מוצאים אצל יזם. האמנתי ברעיון של החברה שמשולב בשוק חדש שנוצר, ושעמד להיות ענק. כמו כן, המודל של החברה, עם משרדים בסיליקון ואלי ובישראל, הוא בליבת העשייה שלי בהשקעות וחלק מהאסטרטגיה של פיטנגו".

חברת Check הוקמה בשנת 2007 על-ידי גיא גולדשטיין ואחיקם קאופמן תחת השם PageOnce ופיתחה אפליקציות שיאפשרו למשתמשים לעקוב אחר החשבונות הפיננסיים שלהם בצורה פשוטה וידידותית. לפני שנה החליטה החברה לצאת למהלך אמיץ של מיתוג מחדש תחת השם Check.

המודל העסקי של החברה הישראלית מתבסס על פרסום ממוקד, בעיקר של מוסדות פיננסים, והיא משתפת פעולה עם גופים שונים כדי להביא את בשורת תשלום החשבונות דרך המובייל להמונים - ולצורך העמקה של תחום זה רכשה אותה Intuit האמריקאית.

לפני נתוני מאגר המידע של חברת IVC, החברה הישראלית גייסה עד כה 49 מיליון דולר מהקרנות פיטנגו, Menlo Ventures, Morgenthaler Ventures ,Hillsven Capital ולירון פטרושקה. צפי ההכנסות של החברה, המעסיקה כ-100 עובדים, לשנה הקרובה עומד על כ-20 מיליון דולר, לעומת 15 מיליון דולר ב-2013.

הרעיון מאחרוי האפליקציה של Check, הוא ניהול כל החשבונות והחיים הפיננסיים של המשתמשים שלה. האפליקציה מנטרת חשבונות חדשים שמגיעים למשתמש - כמו מים, חשמל וכו' - ומאפשרת לשלם ישירות מהאפליקציה. בנוסף, היא מציגה מעקב אחר ההוצאות וההכנסות של המשתמש באמצעות ממשק משתמש מעוצב וידידותי.

חברת Intuit , המנוהלת על-ידי בראד סמית', שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי 22.59מיליארד דולר. עד היום רכשה חברת Intuit כ-13 חברות בהיקף של מאות מיליוני דולרים, חלקן בתחום הפיננסיים בו היא מתמקצעת. אחת הרכישות הגדולות היא של חברת DemandForce תמורת 423.5 מיליון דולר. רכישה מעניינת נוספת שביצעה Intuit ב-2009 היא של חברת Mint, שנחשבה למתחרה של Check הישראלית.

Intuit יוצגה בעסקה על ידי עורכי הדין בן סנדלר ואופיר לוי ממשרד יגאל ארנון ושות'.