הקרב האדיר שמתנהל בארה"ב על נתח שוק המשקאות הקלים בין פפסיקו לקוקה-קולה, מוביל את שתי החברות לבזבז הכי הרבה כסף על פעילות ספונסרשיפ לספורט האמריקאי.
מבדיקה שערכה סוכנות IEG עולה כי פפסיקו הוציאה בשנת 2013 סך של כ-355 מיליון דולר על התחום, יותר מכל גוף מסחרי אחר באמריקה - לעומת 295 מיליון דולר של קוקה-קולה (מקום שני בדירוג).
מי שתפסה השנה את המקום השלישי ברשימה (לעומת המקום הרביעי בו הייתה ב-2012) היא ענקית הלבשת וציוד הספורט נייקי, שהוציאה 260 מיליון דולר על חסויות. זאת, לאחר שהשלימה את העונה הראשונה בה שימשה כספקית הביגוד של ליגת ה-NFL, הליגה העשירה ביותר בספורט האמריקאי - והגדילה את תמיכתה בתוכניות הספורט בקולג'ים.
יצרנית הבירות אנהואזר-בוש ירדה למקום הרביעי בדירוג עם 255 מיליון דולר, בעוד את המקום החמישי חולקות שתי חברות שהוציאו בין 175 ל-180 מיליון דולר כל אחת: תאגיד התקשורת AT&T וחברת הרכב GM.
על-פי הבדיקה של IEG, יותר מ-100 חברות אמריקאיות הוציאו במהלך 2013 למעלה מ-15 מיליון דולר בפעילות ספונסרשיפ לספורט המקומי. מבין הסקטורים השונים, תעשיית המשקאות הקלים והחטיפים מובילה את הבזבוזים על חסויות ספורט - עם לפחות 1.1 מיליארד דולר ב-2013; תעשיית הרכב במקום השני עם לפחות 700 מיליון דולר. מלבד ג'נרל מוטורס, ספונסרית בולטת בתחום הרכב היא טויוטה (כ-155 מיליון דולר).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.