האם משתלם להחזיק קבוצת פורמולה 1? מבדיקה שמתפרסמת ב"פורבס", עולה כי 9 מתוך 11 היצרניות בספורט המוטורי שמפרסמות דוחות פיננסיים, רשמו הפסד נקי כולל של 520.6 מיליון דולר בשלוש השנים שהסתיימו בדצמבר 2012.
בשנה האחרונה, הקבוצות הרווחיות היו רד-בול (אלופת השנה שעברה), קבוצת "האחות" שלה טורו רוסו, וגם קייטרהאם הבריטית - שביחד רשמו רווח נקי של 11.2 מיליון דולר בלבד. מנגד, קבוצת מארוסיה (לשעבר וירג'ין רייסינג) הפסידה 95.9 מיליון דולר, ובסך הכל 228.6 מיליון דולר (כך שלמעשה מארוסיה הרוסית אחראית על קרוב למחצית מההפסדים בשלוש השנים 2010-2012).
יש לציין כי למרות שמבחינה תפעולית קבוצות הפורמולה 1 מפסידות כסף, המטרה העסקית שלהן היא להצליח על מסלולי המירוצים - ובכך לקבל מענקי הצלחות מהנהלת הספורט המוטורי, להגדיל את שווי המותג והחשיפה הטלוויזיונית שלו ברחבי העולם (הפורמולה נצפית על-ידי כחצי מיליארד איש מדי שנה) - ולאחר מכן ניתן לייצר אקזיט ולמכור את אחוזי השליטה ברווח.
בשנה האחרונה עמד התקציב הממוצע לקבוצת פורמולה 1 על 211 מיליון דולר. התוכנית לקבוע תקרת תקציב החל מהעונה הבאה, של 200 מיליון דולר לכל קבוצה - נחסמה בחודש שעבר על-ידי שש היצרניות הגדולות בענף.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.