בזמן שרשתות השיווק הגדולות מדווחות על הרעה בביצועים, רשת השיווק ויקטורי עולה במכירות ושומרת על יציבות בביצועים. את השורה התחתונה ברבעון הראשון של השנה חתמה הרשת עם רווח נקי של 4.7 מיליון שקל.
רשת ויקטורי מונה היום 25 סניפים, שארבעה מתוכם נפתחו ברבעון האחרון אשתקד, וסניף אחד נפתח במארס השנה. התרחבות הרשת סייעה לה להציג גידול של 13.1% במכירות שהגיעו ל-202.5 מיליון שקל, לעומת מכירות של 179 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הפדיון בחנויות זהות ירד בתקופה זו ב-2.4% - ירידה נמוכה בהתחשב בעובדה שחג הפסח חל השנה ברבעון השני, בעוד שאשתקד הוא חל ברבעון הראשון. בנטרול השפעת חג הפסח, המכירות בחנויות זהות עלו ב-1.8%.
כתוצאה מעלייה במכירות, עלה גם הרווח הגולמי ב-12.5% והסתכם ב-46.3 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי נשחק קלות, מ-23% ברבעון ראשון אשתקד ל-22.9% ברבעון הראשון השנה.
"פחות כסף פנוי"
ברשת ויקטורי אומרים, כי השחיקה היא תוצאה של מדיניות הרשת להתמקד בגידול במכירות ובמיתוג החברה לקראת פתיחת הסניפים החדשים.
בשורה האמצעית ויקטורי רושמת רווח תפעולי של 6.2 מיליון שקל, שהיוו 3.1% מהמכירות, לעומת רווח תפעולי של 5.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, שהיוו 3.3% מהמכירות.
בהתייחס לעלייה במכירות לנוכח ההאטה הכוללת בשוק, אומר מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת, אייל רביד: "אנחנו רואים ברשת גידול בלקוחות יותר מהירידה בסל הממוצע, ולכן יש גידול בפעילות ויקטורי. אנחנו מרגישים שיש פחות כסף פנוי לצרכן.
"להערכתי, הצרכן לא קונה פחות אוכל אלא מחליף בין מותגים. הוא מחליף בין חמוצים של 'בית השיטה' לחמוצים של 'קבוצת יבנה', שהם יותר זולים. כשעשינו מבצע על קפה ג'ייקובס ב-25 שקל, אז זה מה שקנו במקום טייסטר'ס צ'ויס.
"היום צריך לתת לצרכן מה שהוא רוצה, וככל שהספקים הגדולים יפנימו את מה שהצרכן רוצה ויורידו מחירים באופן קבוע ולא לתקופת מבצע, הצרכן יקנה את המותגים יותר, ואז הסל הממוצע יעלה.
"כרגע הצרכן קונה הרבה יותר בתקופת מבצע, והוא כבר לא מעמיס את העגלה כבעבר, כי הוא פשוט ממתין למבצע הבא. צריכים להוריד את המחירון וליישר קו. אם יעשו זאת, הצרכן יפגוש מחיר חדש - מחיר מוזל לאורך זמן".
ויקטורי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.