נעילה מעורבת בבורסות באירופה; "יש מקום לתיקון טכני"

הכלכלן הראשי ב-Suncorp Group: "הכלכלה הגלובלית מתאוששת בהדרגה, ומגבירה את הסנטימנט למניות" ■ אינפלציה גבוהה נרשמה בחודש אפריל ביפן

מגמה מעורבת נרשמה היום (ו') בבורסות אירופה, עם סיום חודש מאי. אמש קבע מדד ה-S&P 500 שיא חדש.

מניית הבנק הצרפתי BNP Paribas נפלה לאחר שמשרד המשפשטים האמריקאי הודיע כי ידרוש מהבנק קנס בגובה מיליארד דולר ברקע חשדות כי הפר את האמברגו והסנקציות כנגד איראן ומדינות נוספות.

באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה מעורבת, ומדד ה-MSCI Asia Pacific סיים את חודש מאי בעלייה החדה ביותר מאז ספטמבר 2013.

בארה"ב פורסם נתון הוצאות הצרכנים לחודש אפריל, שהראה כי בפעם הראשונה מזה שנה, הצרכנים בארה"ב הורידו את רמת הצריכה שלהם. בחודש אפריל נרשמה ירידה של 0.1% בהוצאות הצרכנים, שעה שהאמריקנים קיצצו הוצאות על כלי רכב ושירותים שונים. עוד פורסם מדד השיקאגו PMI, שעלה במאי ל-65.5 נקודות לעומת 63 נקודות באפריל - מעל צפי האנליסטים לקריאה של 62.1 נקודות. בנוסף פורסם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, שנפל בחודש מאי לקריאה של 81.9 נקודות לעומת 84.1 נקודות באפריל. אנליסטים צפו קריאה של 82.5 נקודות.

"יש מקום לתיקון טכני לאחר הראלי של חודש מאי. ברקע נתוני הטינפלציה ביפן, הסיכוי להקלות מוניטריות נוספות פוחת", ציין אסטרטג סינגפורי ב-CMC Markets.

הכלכלן הראשי ב-Suncorp Group אמר הבוקר כי "הכלכלה הגלובלית מתאוששת בהדרגה, ומגבירה את הסנטימנט למניות. בשורה התחתונה, כלכלות ארה"ב ויפן משתפרות".

ביפן פורסם היום כי שיעור אינפלציית הליבה במדינה זינק ל-3.2% באפריל, הזינוק החד ביותר מזה כ-23 שנה. שיעור האבטלה עמד יציב על 3.6%, בהתאם לתחזיות המוקדמות.

ענקית הכרייה האוסטרלית Rio Tinto ריכזה עניין שלילי לאחר שמחירי המתכות ירדו בבורסת לונדון לראשונה מזה כשבוע.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]