גם אם S&P 500 ימשיך לשבור שיאים - "התיקון ממתין לנו"

התיקון יגיע, ומדד S&P 500 יסיים את השנה בדיוק ברמה בה הוא התחיל אותה, כך אמר אסטרטג בכיר בראיון ל-CNBC ■ לדבריו בהחלט יהיה תיקון, אבל לא בטווח הקרוב

בזמן שה-S&P 500 שובר שיאים נוספים, יש מי שסבור שאת שנת 2014 יסיים המדד דווקא בנקודת ההתחלה. "אני סבור שיש תיקון שממתין לנו", אמר אתמול (ו') דיויד ג'וי, האסטרטג הראשי של חברת Ameriprise Financial בראיון ל-CNBC. לדבריו, יש לצפות לכך פחות או יותר בנקודה בה הפדרל ריזרב יתחיל להעלות את הריבית.

ג'וי סייג ואמר כי זה לא חייב להיות תיקון חמור. "אולי משהו בטווח של 5%-10%... ברבעון הרביעי, כנראה". הוא אף הוסיף וציין כי נכון להיום, המצב לא נראה כמו סופו של השוק השורי.

"למשקיעים נוח למדי עם הרעיון שתוצאות הרבעון הראשון נפגעו כתוצאה ממזג האוויר הקשה", אמר ג'וי. "יש ציפייה לכך שנראה שהכלכלה צמחה ברבעון השני בקצב של 3% ואולי קרוב יותר ל-4%".

אולם כאמור, בסופו של דבר, ובסופה של השנה, ג'וי סבור שכל זה יסתיים, ומדד S&P 500 ייחתם ברמה של 1,850 נקודות, כפי שהיה בסוף השנה שעברה.

נזכיר, כי חרף השיא שנשבר אמש, נתוני המאקרו לא בישרו טובות. נתון הוצאות הצרכנים לחודש אפריל הראה כי בפעם הראשונה מזה שנה, הצרכנים בארה"ב הורידו את רמת הצריכה שלהם. בחודש זה נרשמה ירידה של 0.1% בהוצאות הצרכנים, שעה שהאמריקנים קיצצו הוצאות על כלי רכב ושירותים שונים. בחודש מארס קפצו הוצאות הצרכנים בשיעור של 1%, מה שהיה הגידול החד ביותר מאז 2009. ההכנסות, מנגד, עלו באפריל בשיעור של 0.3%, אולם גם נתון זה חלש - מדובר בעלייה הקטנה ביותר של הנתון ב-2014.