המעבר מאפריל למאי, הכולל בין השאר חזרה לשגרת עבודה אחרי חופשת הפסח, באה לידי ביטוי גם בזמן שנהגי ישראלים בילו בחודש החולף בכל בוקר וערב על הכביש.
37 מסלולים בוחן מדד התנועה שלנו בכל חודש. בתנועה אחה"צ (שעות יציאה 16:00, 17:00 ו-18:00) ביום חול, רק בקו אחד בלבד, ממודיעין למרכז ירושלים, התקצר בחודש מאי משך הנסיעה לעומת חודש אפריל. ומדובר בסך הכל בחיסכון של דקה אחת, ל-37 דקות בממוצע לנסיעה.
2 קווים הציגו יציבות במאי - ממרכז ירושלים למודיעין (40 דקות) וממרכז ירושלים ועד למרכז עזריאלי בתל אביב (55 דקות). ביתר הקווים נרשמה החודש עלייה מדאיגה בזמן התנועה אחר הצהריים.
ב-3 קווים מדובר על תוספת בת עשר דקות לפחות לנסיעה - מנתניה (קרית השרון) לעזריאלי בתל אביב (54 דקות, לעומת 44 דקות באפריל), מעזריאלי תל אביב לנווה שאנן בחיפה (98 דקות, כמעט שעה וארבעים דקות, לעומת 87 דקות בחודש הקודם) ומתל אביב ליקנעם (98 דקות, לעומת 87 דקות באפריל).
ומה בנוגע לבוקר (7-9)? שוב, התמונה דומה למדי. רק ב-2 קווים התקצרה הנסיעה במאי - ממרכז ירושלים למודיעין (34 דקות, דקה פחות מאפריל) ומתל אביב לקדימה-צורן (49 דקות, ירידה של 2 דקות).
ב-9 קווים הנסיעה בבוקר התארכה בעשר דקות לפחות - ב-4 קווים קפצה הנסיעה בעשר דקות: מאריאל לעזריאלי בתל אביב (מ-56 ל-66 דקות בממוצע), מאשדוד למרכז עזריאלי (מ-49 ל-59), מנווה שאנן בחיפה לעזריאלי (מ-85 ל-95 דקות) ומיקנעם למרכז מת"מ במבואות הדרומיים של חיפה (מ-24 ל-34 דקות).
מראשון מרכז לעזריאלי בתל אביב הנסיעה התארכה ב-11 דקות, מ-33 דקות ל-44 דקות בממוצע. מיקנעם לעזריאלי תל אביב ייקח לנו ברכב עוד 12 דקות בבוקר (סה"כ 94 דקות), מראש העין למרכז עזריאלי ניסע עוד 14 דקות (53 דקות) והשיאן החודשי הוא קו נתניה (קרית השרון) ועד מרכז עזריאלי בתל אביב, עם הפקקים המפורסמים באזור וינגייט, שם לקח בחודש החולף בממוצע עוד 20 דקות לנסוע בבוקר, ו-67 דקות בממוצע.
בין הבוקר לערב
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.