נעילה מעורבת בוול סטריט; ברודקום זינקה ב-9.3%

ה-S&P 500 והדאו ג'ונס ננעלו בשיא חדש ■ נתון ה-ISM הצביע על קריאה של 55.4 נקודות, מתחת לצפי בשוק ■ אפל הציגה גרסאות חדשות למערכות ההפעלה של האייפון והמק, המניה סיימה באדום

וול סטריט / צילום: משה גולן
וול סטריט / צילום: משה גולן

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ב') במגמה מעורבת, כאשר מדדי ה-S&P והדאו ג'ונס ננעלו בשיאים חדשים. זאת על רקע פרסום נתון מאקרו ונעילה מעורבת באירופה. המדדים בארה"ב סיימו את חודש מאי בזינוק חודשי הגדול ביותר מזה 3 חודשים, אך במחזור מסחר הנמוך ביותר מאז אוגוסט 2013.

במוקד המסחר היום - נתון ה-ISM בתחום הייצור שפורסם ב-17:00. תחילה פרסמה ה-ISM נתון שגוי שעמד על 53.2 נקודות, הרבה מתחת לצפי. לאחר כשעתיים פורסם הנתון המתוקן שהצביע על קריאה של 55.4 נקודות בחודש מאי, עדיין מתחת לתחזיות שעמדו על 55.8 נקודות ולאחר קריאה של 54.9 נקודות באפריל. באותה השעה פורסמו גם נתוני הוצאות הבנייה שעלו ב-0.2% בחודש מאי, לעומת צפי לעלייה של 0.8%.

אירוע חשוב בשווקים השבוע - היא החלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי (ECB) ביום חמישי, שצפוי לראשונה בהיסטוריה להוריד את ריבית הפיקדונות שלו מתחת לאפס - דהיינו ריבית שלילית. זאת, כדי להגדיל את ההלוואות לעסקים קטנים שרעבים לאשראי, במאבקו להדוף את האיום של דפלציה.

אלעד שמש האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קולמקס ציין היום כי "השווקים ממשיכים ליהנות מרוח גבית ומהזרמת כספים מכיוון הקרנות והמשקיעים הפרטיים. נראה כי המשקיעים מאמינים כי מריו דרגי יבצע מהלך מהותי בשווקים בדמות רכישת נכסים אשר עשויה לגרום להצפת ערכם של הנכסים".

זירת המאקרו עמוסה השבוע בנתונים חשובים, ששיאם ביום שישי. מחר יפורסמו הזמנות ממפעלים, ביום רביעי יפורסם ספר הבז' וכן מדד ה-ISM במגזר השירותים, ביום חמישי יפורסמו נתוני התעסוקה השבועיים ויום אחרי כן יפורסם הדוח החודשי של הנון-פארם פיירולס - שיעור האבטלה, ומספר המשרות שהתווספו לשוק העבודה.

טבע הודיעה היום על שורת צעדים ארגוניים חדשים במסגרתם היא תאחד חטיבות מסחריות ותצמצם את השדרה הניהולית הבכירה מ-15 מנהלים ל-9 בלבד. (לסיפור המלא)

אפל עמדה במוקד לאחר שהציגה את מערכות ההפעלה החדשות של האייפון ומחשבי המק בכנס המפתחים המסורתי (WWDC) שנפתח היום בסן פרנסיסקו ב-20:00 (שעון ישראל).

מניית ברודקום רשמה עליות חדות לאחר שדיווחה היום כי שכרה את שירותיו של בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן במטרה שיבחן אפשרויות שונות בנוגע לחטיבת הסלולר שלה כאשר גם מכירה של פעילות הסלולר עומדת על הפרק. ברודקום, נזכיר, מספקת שבבים ומעבדים לתעשיית הסלולר.