במרכז השלטון המקומי מגיבים בחריפות לקמפיין הרשת שהשיק בימים האחרונים איגוד לשכות המסחר בתל אביב נגד מה שהוא מכנה "עושק הארנונה". "לצערנו, מדובר בקמפיין מניפולטיבי ללא גילוי נאות: מי שעומד מאחורי הקמפיין הוא איגוד לשכות המסחר, שמבקש להסיט את האש מהמחירים המופקעים שמונפקים על ידו לצרכן ומייצרים הלכה למעשה את בעיית יוקר המחיה בישראל", נמסר בהתייחס לפרסום על הקרב שמובילים הסוחרים נגד ייקור הארנונה.
הקמפיין של איגוד לשכות המסחר מתקיים תחת הכותרת "העירייה מוצצת לכולם את הדם" ושותפים בו שחקנים, חיילי מילואים, גמלאים, אנשי עסקים ובעלי חנויות. זאת, בניסיון לגייס דעת קהל נגד מגמת ייקור המסים המקומיים.
באיגוד לשכות המסחר טוענים, כי בימים אלה מונחות על שולחנות שרי הפנים והאוצר 114 בקשות שהגישו רשויות מכל הארץ לייקר את הארנונה כבר בשנה זו. אם הבקשות יאושרו, הן יכניסו לקופת הרשויות כ-156 מיליון שקל נוספים בשנה.
במרכז השלטון המקומי התייחסו אתמול לקמפיין החדש והחריף שהושק נגד הרשויות, ואמרו כי "הורדת הארנונה לעסקים תפגע בהכרח באזרחים ותגדיל את חלקם של העניים, הקשישים וניצולי השואה בנטל המס.
הארנונה שגובות העיריות משמשת למטרות של חינוך, רווחה, תשתיות עירוניות ולעוד שורה ארוכה של שירותים מוניציפאליים, שמהם נהנים גם בעלי העסקים. פגיעה בה היא פגיעה ישירה בשירות ובאיכות חייו של התושב".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.