הטיפ היומי: מניה ישראלית שעשויה לזנק ב-25%

בהלמן אלדובי מעניקים למניית מיטרוניקס המלצת "משקל יתר" עם מחיר יעד של 9.72 שקל

חברת מיטרוניקס / צילום: מתוך אתר החברה
חברת מיטרוניקס / צילום: מתוך אתר החברה

חברת מיטרוניקס , הנסחרת בבורסה בת"א בשווי של כ-800 מיליון שקל, מפתחת, מייצרת ומשווקת ציוד לבריכות שחיה. החברה מוכרת באזורי הפעילות שלה בזכות רובוטים לניקוי בריכות אוטומטי המיוצרים בישראל, והיא מוכרת גם ציוד נוסף לבריכות, פרטיות וציבוריות. מרכזי הפעילות של החברה הם אירופה, ארה"ב ואוסטרליה.

בתחום הרובוטים לבריכות מיטרוניקס נחשבת למובילה עולמית, המחזיקה נתחי השוק הגדולים ביותר. החברה ממצבת עצמה כיצרנית רובוטים איכותיים, המנקים ביעילות, ברמת ניקיון גבוהה מאוד, בזמן קצר ובצריכת אנרגיה מינימלית, ולכן היא מסוגלת לגבות פרמיה ביחס למתחרים. המכירות מתבצעות באמצעות מפיצים המוכרים לדילרים מקומיים. בשנים האחרונות הקימה החברה חברות-בנות במיקומים מרכזיים שיפעלו כמפיצים, מה שהגדיל את יעילותה ואת המכירות שלה.

בנישת הפעילות של מיטרוניקס יש מתחרים בודדים בלבד. חסמי הכניסה גבוהים, כיוון שהובלה בו מתבססת על ידע טכנולוגי, פטנטים ומותג חזק. מכירות החברה מתאפיינות בהטיה עונתית חזקה: מרבית ההכנסות מרוכזות במחצית הראשונה של השנה, כיוון שהמכירות מופנות לחצי הצפוני של כדור הארץ, שבו נפתחות הבריכות באפריל-מאי ונסגרות בספטמבר. הטיה זו מתמתנת בשנים האחרונות עם הגדלת המכירות בחצי הכדור הדרומי.

באירופה השוק הוא רווי ומפותח ביותר עבור מוצרי החברה, ולכן הצמיחה הצפויה שם נמוכה. בארה"ב, עם התחדשות הטכנולוגיה, צמיחת המכירות גבוהה; ובאוסטרליה, לשם נכנסה החברה רק בשלוש השנים האחרונות, פוטנציאל הצמיחה הגדול ביותר כיום. בשנים הקרובות אנחנו מעריכים צמיחה גבוהה יותר, בהתאם לחדירה לשוק האוסטרלי והשקת קווי מוצר חדשים.

ההמלצה מתבססת על המותג החזק של החברה, שיעורי צמיחה הגבוהים ומעמדה כמובילה בכל תחומי פעילותה. כמו כן מתבססת ההנחה על שיפור שיעורי הרווחיות שנובע מהקמת רשת מפיצים מקומיים שהביאו להתייעלות תפעולית.

לאור זאת, אנו מעניקים למניית מיטרוניקס המלצת "משקל יתר" עם מחיר יעד של 9.72 שקל - פרמיה של כ-25% על מחירה הנוכחי.

עינת פאר, אנליסטית, הלמן אלדובי

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם