אירופה ננעלה בירידות על רקע אינפלציה נמוכה מהצפוי

היום דווח כי האינפלציה בגוש האירו ירדה בחודש מאי ל-0.5% לעומת 0.7% באפריל (12 חודשים אחרונים) ■ שיעור האבטלה בגוש האירו ירד ל-11.7% באפריל

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

יום המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בירידות שערים, לאחר פרסום נתוני מאקרו. שערי איגרות החוב הממשלתיות רשמו ירידות, כשתשואת אג"ח ממשלת גרמניה רשמה עלייה זה היום הרביעי ברציפות. זאת בשל חשש לקראת הצעדים שינקוט הבנק האירופי המרכזי (ECB) בהמשך השבוע, בשל האינפלציה הנמוכה.

היום דווח באירופה כי האינפלציה בגוש האירו ירדה בחודש מאי ל-0.5% לעומת 0.7% באפריל (12 חודשים אחרונים). כלכלנים ציפו ל-0.7%.

שיעור האבטלה בגוש האירו ירד ל-11.7% באפריל. הנתונים יעזרו ל-ECB בהחלטתו לגבי המדיניות המוניטארית בהמשך השבוע.

עליות שערים נרשמו גם היום (ג') בבורסות אסיה, בעקבות המגמה החיובית בוול סטריט אמש ולאחר פרסום נתון מאקרו בסין.

בסין דווח היום כי מדד ה-PMI של HSBC (נתון סופי) לחודש מאי עמד על 49.4 נקודות לעומת 49.7 נקודות בנתון הקודם ו-48.1 באפריל. הפעילות בסקטור השירותים עלתה לשיא של 6 חודשים.

המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אתמול במגמה מעורבת, כאשר מדדי ה-S&P והדאו ג'ונס ננעלו בשיאים חדשים. זאת על רקע פרסום נתון מאקרו ונעילה מעורבת באירופה. המדדים בארה"ב סיימו את חודש מאי בזינוק חודשי הגדול ביותר מזה 3 חודשים.

בארה"ב פורסם אתמול נתון ה-ISM בתחום הייצור שפורסם ב-17:00. תחילה פרסמה ה-ISM נתון שגוי שעמד על 53.2 נקודות, הרבה מתחת לצפי. לאחר כשעתיים פורסם הנתון המתוקן שהצביע על קריאה של 55.4 נקודות בחודש מאי, עדיין מתחת לתחזיות שעמדו על 55.8 נקודות ולאחר קריאה של 54.9 נקודות באפריל. באותה השעה פורסמו גם נתוני הוצאות הבנייה שעלו ב-0.2% בחודש מאי, לעומת צפי לעלייה של 0.8%.

כאמור, אירוע חשוב בשווקים השבוע - החלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי (ECB) ביום חמישי, שצפוי לראשונה בהיסטוריה להוריד את ריבית הפיקדונות שלו מתחת לאפס - דהיינו ריבית שלילית. זאת, כדי להגדיל את ההלוואות לעסקים קטנים שרעבים לאשראי, במאבקו להדוף את האיום של דפלציה.

בטוקיו רשמה מניית סופטבנק עלייה של כ-1% ואילו בסיאול ירדה מניית קיה מוטור בכ-2%.