וול סטריט ננעלה בירידות קלות על רקע שטף נתוני מאקרו

הבנק האירופי המרכזי יתכנס בהמשך השבוע להחליט על תמריצים לכלכלה, על רקע החשש מהידרדרות לדפלציה ■ נתון ההזמנות ממפעלים עלה באפריל ב-0.7% - עלייה חודשית שלישית ברציפות ■ מכירות קרייזלר ו-GM זינקו בחודש שעבר ב-17% וב-13%

בורסת נאסדק  וול סטריט / צלם בלומברג
בורסת נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

המסחר בוול סטריט (ג') ננעל היום כמעט ללא שינוי, עם ירידות מינוריות במדדים המובילים. יום המסחר נפתח בירידות שערים קלות, ומדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 נסוגו מהשיאים שרשמו ביום הקודם. בהמשך המסחר התמתנו כאמור הירידות אף יותר, והמדדים ננעלו כמעט ללא שינוי, בנטייה שלילית. המשקיעים ממתינים להמשך השבוע, אז יחליט הבנק האירופי המרכזי (ECB) בנוגע לתוכנית תמריצים לכלכלה, על רקע האינפלציה הנמוכה מהצפוי. כמו יתפרסם השבוע דוח על מצב התעסוקה בארה"ב בחודש מאי.

"זהו שבוע קריטי עבוד הבורסות ושוקי ההון בעולם", כתבו אנליסטים ב-Brown Brothers Harriman בסקירה שפרסמו היום. "זה אולי השבוע החשוב ביותר עד כה בשנת 2014".

בסין דווח היום כי מדד ה-PMI של HSBC (נתון סופי) לחודש מאי עמד על 49.4 נקודות לעומת 49.7 נקודות בנתון הקודם ו-48.1 באפריל. הפעילות בסקטור השירותים עלתה לשיא של 6 חודשים.

באירופה דווח היום כי האינפלציה בגוש האירו ירדה בחודש מאי ל-0.5% לעומת 0.7% באפריל (12 חודשים אחרונים). כלכלנים ציפו ל-0.7%. שיעור האבטלה בגוש האירו ירד ל-11.7% באפריל. הנתונים יעזרו ל-ECB בהחלטתו לגבי המדיניות המוניטארית בהמשך השבוע.

ב-17:00 פורסם בארה"ב נתון ההזמנות ממפעלים באפריל, שעלה ב-0.7%, לעומת צפי לעלייה של 0.5%. זוהי עלייה חודשית שלישית ברציפות של הנתון, המצביע על עוצמה בייצור ובכלכלה בכלל. כמו כן פורסמו נתוני מכירות כלי הרכב לחודש מאי, שהצביעו על עלייה גבוהה מהצפוי, על רקע המשך התחזקות הביקושים. מכירות פורד עלו ב-3%, ואלו של קרייזלר זינקו ב-17%, לרמה הגבוהה ביותר מאז 2007. ג'נרל מוטורס לא הושפעה מהריקולים (קריאות לתיקון) של רכביה, ומכירותיה זינקו במאי ב-13% - החודש הטוב ביותר מאז 2008.

בארה"ב פורסם אתמול נתון ה-ISM בתחום הייצור שפורסם ב-17:00. תחילה פרסמה ה-ISM נתון שגוי שעמד על 53.2 נקודות, הרבה מתחת לצפי. לאחר כשעתיים פורסם הנתון המתוקן שהצביע על קריאה של 55.4 נקודות בחודש מאי, עדיין מתחת לתחזיות שעמדו על 55.8 נקודות ולאחר קריאה של 54.9 נקודות באפריל. באותה השעה פורסמו גם נתוני הוצאות הבנייה שעלו ב-0.2% בחודש מאי, לעומת צפי לעלייה של 0.8%.

כאמור, אירוע חשוב בשווקים השבוע - החלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי (ECB) ביום חמישי, שצפוי לראשונה בהיסטוריה להוריד את ריבית הפיקדונות שלו מתחת לאפס - דהיינו ריבית שלילית. זאת, כדי להגדיל את ההלוואות לעסקים קטנים שרעבים לאשראי, במאבקו להדוף את האיום של דפלציה.

רכישה גדולה לטבע

חברת טבע תעשיות ולבריס ביולוגיות (Labrys Biologics), חברת פיתוח ביוטכנולוגיה פרטית המתמקדת בטיפולים במיגרנה כרונית ומיגרנה ארעית בתדירות גבוהה, הודיעו היום כי טבע חתמה על הסכם סופי לרכישת לבריס. טבע תרכוש את Labrys תמורת 200 מיליון דולר במזומן בעת הסגירה, וכן עד 625 מיליון דולר נוספים בתשלומים המותנים בהשגת אבני דרך טרום-שיווקיות מסוימות.

חברת התקשורת AT&T העלתה היום את תחזית ההכנסות שלה ל-2014 אולם לא שינתה את תחזית הרווח.

לאחר חודשים ארוכים של שמועות, הציג אתמול מנכ"ל אפל , טים קוק את החידושים הצפויים להגיע מצד החברה בתקופה הקרובה (עוד לפני האייפון 6). קוק הציג את החידושים ל-iOS 8 ולמערכת ההפעלה הבאה למק.

חברת אינטל חשפה היום דגם קונספט ראשון של מחשב 2 ב-1 דק וקל, ללא מאוורר ועם מסך נתיק, המצויד במעבד החדש בטכנולוגיית 14 ננומטר הקרוי Intel Core M. המחשב צפוי לצאת לשוק בהמשך השנה. בנאום הפתיחה הכריזה נשיאת אינטל העולמית, רנה ג'יימס, כי 130 דגמי טאבלט חדשים, המיוצרים על ידי יצרנים מובילים והמבוססים על טכנולוגיית אינטל, משווקים או ישווקו השנה. כמו כן היא הציגה מעבדים חדשים בעלי ארבע ליבות במהירות 4 גיגה הרץ, שהם חלק מהדור הרביעי של מעבדי Intel Core i5 ו-Intel Core i7.

מניית חברת בריינסטורם הישראלית-אמריקנית (סימול: BCLI.OB), שמפתחת טיפול בתאי גזע לחולי ALS, רשמה אתמול עלייה של 3% ומחזור ער פי 4 מהממוצע היומי. זאת לאחר שהודיעה על תוצאות מוצלחות במיוחד בניסוי שלב 2a בבית החולים הדסה עין כרם. בימים אלו מתחילה החברה, באישור ה-FDA, ניסוי שלב 2 בשלושה מרכזים רפואיים מובילים בארה"ב.