נעילה שלילית במרבית בורסות אירופה לקראת החלטת ה-ECB

מאקרו: מדד ה-PMI בסקטור השירותים בגוש האירו רשם קריאה של 53.2 נק', פחות מהצפי ■ התמ"ג ברבעון הראשון עלה כצפוי ב-0.2% ■ דריכות לקראת החלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי מחר

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

המסחר במרבית בורסות אירופה ננעל היום (ד') בירידות שערים, על רקע מגמה שלילית במרבית בורסות אסיה, ולקראת החלטת ה-ECB שתתפרסם מחר.

בזירת המאקרו המקומית התפרסמו היום האומדנים הסופיים של מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים בגוש האירו. המדד רשם קריאה של 53.2 נקודות בחודש מאי, עניין שמצביע אומנם על התרחבות בפעילות הכלכלית במגזר השירותים, אך מתחת לתחזיות שצפו אנליסטים בשוק, קריאה של 53.5 נקודות.

מאוחר יותר התפרסם האומדן האחרון של התמ"ג בגוש האירו ברבעון הראשון, שעמד בתחזיות הקודמות והצביע על התרחבות של 0.2% בכלכלת גוש האירו.

בארה"ב פורסמו היום מספר נתוני מאקרו חשובים, ביניהם סקר ADP שהצביע על יצירה של 179 אלף משרות חדשות, מתחת לצפי. מנגד, מדד מנהלי הרכש של ISM עלה מעבר לציפיות.

למרות נתוני התעסוקה בארה"ב, עיני המשקיעים נשואות לעבר הבנק המרכזי האירופי שיפרסם מחר את החלטת הריבית והמדיניות המוניטארית. נגיד הבנק מריו דרגי רמז בהחלטה הקודמת כי הוא עשוי לפעול החודש במטרה להחליש את המטבע האזורי ולמנוע דיפלציה בגוש האירו. לפי מרבית תחזיות האנליסטים דרגי עשוי לחתוך את הריבית לשפל חדש ולהוריד את ריבית הפיקדונות שלו מתחת לאפס - דהיינו ריבית שלילית. זאת, כדי להגדיל את ההלוואות לעסקים קטנים שרעבים לאשראי, במאבקו להדוף את האיום של דפלציה.

מניית טסקו מרכזת עניין לאחר שהודיעה על ירידה במכירות ברבעון הראשון. גם מניית פולקסווגן עומדת במוקד לאחר שהודיעה כי תמכור מניות בשווי של כ-2.7 מיליארד דולר במטרה לממן את רכישת חברת Scania.

מגמה שלילית באסיה

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ד') במגמה שלילית במרבית הבורסות, כאשר מדד הבנצ'מרק האזורי נסוג משיא של 7 חודשים בעוד מדד הניקיי היפני ננעל בעליות קלות. זאת לקראת שטף נתוני מאקרו מהותיים שיתפרסמו ביומיים הקרובים בארה"ב וגוש האירו.

"יש משקיעים שסבורים כי כדאי לנקוט במשנה זהירות לקראת שטף הנתונים הגורליים שצפויים להתפרסם", אמר סטן שמאו, אסטרטג מניות בחברת IG LTD. אנליסטים אחרים בשוק כתבו בסקירות שפרסמו כי "זהו שבוע קריטי עבוד הבורסות ושוקי ההון בעולם".

באוסטרליה פורסם היום כי התמ"ג צמח בקצב של 1.1% ברבעון הראשון, מעל תחזיות האנלסיטים שציפו לעלייה של 0.9%. הגידול ביצוא ושיפור בשוק הדיור הובילו לקצב הצמיחה הגבוה ביותר במדינה מזה כשנתיים.

מניית Santen Pharmaceutical רשמה ירידות חדות בטוקיו ומובילה את הירידות בסקטור הפארמה במדינה. בסין רשמו מניות הפיתוח והכרייה ירידות, ביניהן China Resources Lan וכן Sino-Ocean Land Holdings.