בורסות אירופה ננעלו בעליות לאחר החלטת ה-ECB

הבנק המרכזי האירופי החליט לחתוך את הריבית לשפל של 0.15% ולהוריד את ריבית הפקדונות לטווח שלילי של 0.1%- ■ המטרה: למנוע דיפלציה, להחליש את האירו ולעודד צמיחה

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בעליות שערים, לאחר החלטת הריבית הדרמטית של הבנק המרכזי האירופי, שהודיע על ריבית פקדונות שלילית ובמקביל חתך את הריבית המרכזית לשפל חדש.

גולת הכותרת היום היא כאמור ההחלטות של הבנק המרכזי האירופי. יו"ר הבנק מריו דרגי הודיע כי הוא חותך את הריבית המרכזית מ-0.25% לשפל חדש של 0.15%, כאשר במקביל הודיע גם כי הוא מוריד את ריבית הפקדונות בבנקים מרמה אפסית לרמה של 0.1%-. המטרה של ריבית פקדונות שלילית היא למנוע דיפלציה, להחליש את האירו ולעודד צמיחה.

מדד הסטוקס 600 עלה קלות, לאחר שהשלים עלייה של כ-2% בחודש מאי, כאשר יו"ר הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי רמז כי הוא עשויה לפעול במטרה להחליש את האירו ולהמריץ את הכלכלה.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בעליות שערים, על רקע שטף נתוני מאקרו, ביניהם נתון ה-ADP, המאזן המסחרי, מדד ISM וספר הבז', ולקראת דוח התעסוקה שיתפרסם ביום שישי.

מעבר להחלטת הריבית הדרמטית, פורסמו היום מספר נתונים מהותיים. בגרמניה פורסם כי הזמנות המפעלים בחודש אפריל צמחו ב-3.1%, מעל ציפיות האנליסטים שעמדו על עלייה של 1.3% בלבד. גם נתוני המכירות הקמעונאיות של גוש האירו הפתיעו לטובה וטיפסו ב-0.4% באפריל בעוד האנליסטים ציפו לעלייה של 0.1% בלבד.

מניית Smith & Nephew זינקה בחדות לאחר שחברת מדטרוניקס הודיעה כי שוקלת לרכוש את החברה הבריטית. מניית Asos קורסת בשיעור דו ספרתי לאחר שהודיעה כי היא חותכת את תחזית הרווח שלה.

מגמה מעורבת באסיה

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה מעורבת, לקראת הנתונים הגורליים שיתפרסמו ביומיים הקרובים בגוש האירו ובארה"ב, ועל רקע נתון מאקרו שפורסם בסין.

בסין, כאמור, פורסם היום מדד מנהלי הרכש של HSBC בתחום השירותים, שרשם קריאה של 50.7 נקודות, נמוך מהקריאה הקודמת שעמדה על 51.4 נקודות.

בסיאול רשמה מניית יונדאי מוטור ירידה של כ-1%.