הקיץ מביא איתו באופן מסורתי ירידה של עד 4% בסך הצפייה הכללי. זה קורה בדרך-כלל בשל החופשות שהציבור יוצא אליהן, וההעדפה הכללית שלא לשהות בבית בזמן שבחוץ מתחמם.
בשנים האחרונות, ההחלטה של זכייניות הטלוויזיה להעביר לקיץ משדרי טלוויזיה מרכזיים הביאה להתמתנות המגמה. נראה, עם זאת, שלא עוד. הקיץ הנוכחי הגיע מוקדם מהרגיל בכל הקשור לנתוני הרייטינג, ונראה כי סך הצפייה נמוך עוד יותר מהרגיל.
לא מן הנמנע כי מה שאנחנו רואים בטבלת הצפייה השבועית הוא גם תולדה של הטמעה הולכת ומעמיקה של האמצעים המקליטים או של צפייה באמצעים דיגיטליים בתוכן טלוויזיוני.
בכל אופן, "האח הגדול" של זכיית ערוץ 2 קשת, למרות נתוני צפייה מתונים בלבד במשקי-בית יהודיים (פחות מ-30% צפייה בפרק ששודר במוצאי חג השבועות), מוביל את הטבלה. במוצאי שבת עמדה התוכנית על 949 אלף צופים. ועדיין, קרוב ל-60% מצופי הטלוויזיה העדיפו לצפות במשהו אחר בזמן השידור, והתוכנית נעה סביב 42% נתח צפייה.
לקשת יש שתי תוכניות מקור בין 10 התוכניות הנצפות בשבוע האחרון - "רמזור" עם 25.6% צפייה מבין משקי-הבית היהודיים; ו"70 מיליון סיבות לעושר" הטרייה, שבזכות "האח הגדול" משיגה יותר צופים בכלל האוכלוסייה מאחותה הוותיקה - 788 אלף לעומת 736 אלף צופים. גם נתח הצפייה גדול יותר.
"אבודים" היא התוכנית הנצפית של רשת השבוע, בתום עונה קצרה של 3 משדרים בלבד. התוכנית משיגה 565 אלף צופים, כש"כלבוטק" שהושקה השבוע בערוץ 10 מזדנבת מאחוריה עם 479 אלף צופים.
ההתרחשויות בתחום הפוליטי סביב המרוץ לנשיאות נתנו אותותיהם על הצפייה - 4.2% במשקי-בית יהודיים לתוכנית "המטה" עם נדב פרי ביום שבת. בקרב מגזיני ליל שבת, "אולפן שישי" של חדשות 2 עדיין בקצה גבולו התחתון עם 14.6%; 5.7% ל"יומן" עם אילה חסון בערוץ 1; ו-4.5% ל"שישי" עם טלי מורנו ואלון בן-דוד בחדשות 10.
רייטינג
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.