נעילה חיובית בבורסות באירופה; בנקו פופולר עלתה ב-4.6%

המשקיעים ממשיכים להגיב לצעדים האגרסיביים עליהם הכריז ה-ECB ביום חמישי ■ הכלכלה היפנית צמחה בקצב שנתי של 6.7%, גבוה מהנתון הקודם שעמד על 5.9%

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בעליות, על רקע עליות בבורסות אסיה ובוול סטריט. המשקיעים המשיכו להגיב היום לצעדים עליהם הכריז הבנק המרכזי האירופי ביום חמישי האחרון.

מדד הסטוקס 600 נסחר בעליות קלות סביב שיא של 6 שנים, כאשר מדד הדאקס הגרמני חצה את הרף הפסיכולוגי של ה-10,000 נקודות בתחילת המסחר וכעת נסחר סביב רמה זו. כמו כן, השווקים סיכמו את השבוע החולף במגמה חיובית לאחר שיו"ר הבנק המרכזי מריו דראגי הכריז צעדים חדשים במטרה להמריץ את כלכלת גוש האירו המדשדשת. דראגי חתך את הריבית המרכזית לשפל של 0.15% וחתך את ריבית הפקדונות לרמה שלילית של 0.1%-.

"הפלרטוט של דראגי עם המשקיעים היה מוגזם", טוען יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, בסקירת המאקרו השבועית שלו. "במשך חודשים הוא מבטיח שיפעל במידת הצורך, וכשהצורך כבר היה כתוב בכל מקום אפשרי - הוא הכריז שיפעל בחודש הבא, מה שרק טיפח עוד יותר את הציפיות של המשקיעים ובסופו של דבר הם מחזירים לו כגמולו".

מניית Banco Popular Espanol טיפסנ בכ-4.6% לאחר שג'יי.פי מורגן המליץ למשקיעים לקנות את מניית הבנק הספרדי. מנגד, מניית Gecina Sa ירדה בחדות לאחר שחברת Metrovacesa הודיעה כי היא מוכרת כ-27% ממניות חברת הנדל"ן הצרפתית.

מסכים ירוקים באסיה

יום המסחר בבורסות אסיה נחתם במגמה חיובית, לאחר העליות שנרשמו בוול סטריט ביום שישי ופרסום של נתוני מאקרו טובים. מדד הניקיי בטוקיו התקדם לשיא של 3 חודשים בעקבות נתון מאקרו חיובי.

היום דווח ביפן כי הכלכלה צמיחה בקצב שנתי של 6.7%, גבוה מהנתון הקודם שעמד על 5.9%.

אתמול דווח כי העודף במאזן המסחרי של סין הסתכם במאי בכ-35.9 מיליארד דולר לעומת 18.5 מיליארד דולר באפריל. היצוא מסין גדל בחודש שעבר בכ-7% ואילו היבוא למדינה התכווץ בכ-1.6%. כלכלנים ציפו לעלייה של כ-6.6% ביצוא מסין, גידול של 6.1% ביבוא ועודף מסחרי של 22.6 מיליארד דולר.

ביום שישי דווח בארה"ב כי המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף כ-217 אלף משרות, בהתאם לצפי, לאחר הוספה של 288 אלף משרות באפריל. שיעור האבטלה נותר על 6.3% , לעומת צפי לעלייה של 0.1% ל-6.4% במאי.

בסיאול רשמה מניית סמסונג אלקטרוניקס ירידה של כ-2% על רקע ידיעות כי המימשל האמריקאי אישר 5 מהטלפונים של החברה לשימוש.