קבוצת טרנדליינס תשלים ההנפקה בקנדה בימים הקרובים

טרנדליינס היא חברת השקעות בביומד שהחלה כחברת ייעוץ, המשיכה כזכיינית של שתי חממות - במשגב וביהודה, ועם הזמן הצמיחה מן החממות הללו פורטפוליו של חברות בנות. היום החברה מתמחה בתחומי המכשור הרפואי והאג-טק

ביומד / צילום: Shuterstock
ביומד / צילום: Shuterstock

על רקע הקיפאון בהנפקות חברות הביומד בארה"ב, הגישה קבוצת טרנדליינס, חברת השקעות בתחומי המכשור הרפואי והאגטק, תשקיף להנפקה דווקא בבורסה של קנדה. את ההנפקה יובילו Octagon Capital Corporation, Euro Pacific Canada Inc., Paradigm Capital Inc. ו-M partners. להנפקה אין סכום מינימום.

טרנדליינס היא חברת השקעות בביומד שהחלה כחברת ייעוץ, המשיכה כזכיינית של שתי חממות - במשגב וביהודה, ועם הזמן הצמיחה מן החממות הללו פורטפוליו של חברות בנות.

פעילותה קטנה, אבל אפקטיבית: ארבע מהן נמכרו (פוליטאץ', פלואוסנס, אינולאפ ואינספירו), באקזיטים שאמנם הניבו רק כמה מיליוני דולרים כל אחד לטרנדליינס, אולם החזירו פי כמה על ההשקעה, שבדרך כלל נעה סביב חצי מיליון דולר ובכל מקרה לא תעלה על 5 מיליון דולר, כשחלק ניכר מן ההשקעה ממומן על ידי מענק מן המדען הראשי, שיש להשיב רק בעת אקזיט או מכירות. חלק מן החברות אף משלמות עבור השירותים שטרנדליינס מעניקה להם. לחברה 52 חברות פורטפוליו, והיא מעוניינת להמשיך להקים חברות בקצב של 8-10 בשנה.

היום החברה מתמחה בתחומי המכשור הרפואי והאג-טק (טכנולוגיה חקלאית), ממשיכה לנהל שתי חממות בתחומים אלה וכן את trendlines labs, חברה המפתחת מוצרים בשיתוף פעולה עם חברות גדולות ותוכניות להקים חממה בסין יחד עם שותף מקומי.

בשנת 2013 רשמה החברה על פי שיטת ה-IFRS, הכנסות של 29.7 מיליון דולר (צמיחה של 170% לעומת 2012), מהם 23 מיליון דולר בגין עלייה בערך בספרים של החברות הבנות, 1.3 מיליון משינוי בשיטת ההכרה בחברות בעקבות אבדן שליטה בהן, והיתר בעיקר משירותים לחברותה בנות ולחברות חיצוניות.

בעקבות זאת רשמה רווח של 16.7 מיליון דולר (צמיחה של 180%). יש לציין כי לחברה תזרים שלילי, של 4 מיליון דולר ב-2013 ו-5.3 מיליון דולר ב-2012, ו-3.2 מיליון דולר בקופה נכון לסוף 2013.

ההחלטה להנפיק דווקא בבורסה של קנדה, נובעת כנראה מזיהוי של משקיעי עוגן פוטנציאליים להנפקה במדינה זו. טרנדליינס מקושרת במספר מדינות מלבד ישראל, בהן ארה"ב, קנדה וסין. נדיר לראות הנפקות של חברות ביוטק בבורסה הקנדית, אולם בעקבות הפתיחות להנפקות אלו בתחילת השנה בארה"ב, גם השוק הקנדי התחיל להתעניין.

בקנדה כבר נסחרת חברת ביומד ישראלית אחת - ניאוווסק - שביצעה לאחרונה גם רישום בארה"ב. היא הגיעה לבורסה זו במיזוג לתוך שלד בורסאי שיזם המשקיע המוביל בה דאז - יו"ר טבע ד"ר פיליפ פרוסט.