לאחר שהוקם ועד עובדים בחברת כלל ביטוח, ואף נחתם הסכם קיבוצי בין הנהלת החברה, בראשות איזי כהן, לבין העובדים, נודע ל"גלובס" כי לאחרונה פוטרו כ-25-30 מעובדי הכלל הראשון, שאינם מאוגדים. מדובר ב-25 אנשי שטח, העוסקים במכירות ישירות של דלת לדלת, וכנראה גם בעוד כמה עובדי בק-אופיס.
מכלל ביטוח נמסר בתגובה כי "החברה פועלת במגוון ערוצי שיווק ומכירה ומסיטה מעת לעת פעילות בין הערוצים בהתאם לשיקוליה העסקיים. במקרה המתואר צומצם צוות השטח בכ-25 נציגי מכירות, ופעילותו הוסטה לערוצי מכירה אחרים".
בכלל הראשון, שהנו תאגיד עזר של כלל ביטוח, מרוכזת פעילות המכירה הישירה של כלל ביטוח. הכלל הראשון פועל למכירת ביטוח באמצעות אנשי מכירות טלפוניים (טלמרקטינג) ואנשי מכירות הפועלים בשטח. מערך מכירות זה עוסק במכירה של ביטוחי חיים וביטוחי בריאות וסיעוד, ללקוחות אשר ככלל אינם פועלים עם קבוצת כלל ביטוח באמצעות סוכני ביטוח - כלומר, מכירות בשיווק ישיר.
בסביבת כלל ביטוח מציינים כי קודם לפיטורים האמורים, היו בכלל הראשון כ-400 עובדים, שכוללים עובדים רבים במוקדי שירות ומכירות (המאופיינים בשכר נמוך ובתחלופה גבוהה). ככל הנראה יפעלו בכלל ביטוח להגדיל את מספר העובדים במוקדי המכירות הטלפוניים. בסוף 2013 היו בכלל חברה לביטוח כ-3,214 עובדים, בעוד שבסוף 2012 היו בכלל חברה לביטוח 3,269 עובדים.
בסוף חודש מאי בוטלה עסקת העברת השליטה בכלל ביטוח מידי אי.די.בי לידי קבוצת רוכשים מסין, לאחר שהמפקחת על הביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר, לא נענתה לבקשת הרוכשים למתן אינדיקציה לאישור המכירה על-ידיה. הסינים העדיפו לבטל את הרכישה, שכן אחרת היה עליהם להפקיד 150 מיליון שקל כמקדמה שתישאר בידי המוכרת, במקרה שהרכישה לא תצא לפועל.
בד בבד פקע ההסכם למכירת החברה הבת של כלל ביטוח, כלל פיננסים, לידי יזמית הנדל"ן רות שפייזר, לאחר שזו לא הצליחה להביא את תמורת הרכישה, שאמורה הייתה לשקף את ההון העצמי של חברת כלל פיננסים (כ-346 מיליון שקל) ובתוספת פרמיה של 6 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.