נעילה שלילית באירופה; הסטוקס 600 נסוג משיא של 6 שנים

הבנק העולמי חתך את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית ב-2014 מ-3.2% ל-2.8% על רקע המתיחות סביב אוקראינה והתמתנות בקצב הצמיחה בסין ■ שיעור האבטלה בבריטניה ירד ל-6.6% ברבעון השני

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בירידות, על רקע ירידות שערים בוול סטריט ולאחר שהבנק העולמי חתך את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית.

מדד הבנצ'מרק של היבשת, הסטוקס 600, נסוג משיא של 6 שנים לאחר שרשם עליות ב-5 ימי המסחר האחרונים בעקבות תקוות המשקיעים שהצעדים האגרסיביים עליהם הכריז הבנק המרכזי האירופי יסייעו להעלות את האינפלציה, להחליש את האירו ולעודד את הצמיחה, עניין שעשוי לשלוח את שוקי המניות מעלה.

הבנק העולמי הודיע אתמול כי הוא חותך את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית, וכעת צופה כי הכלכלה תתרחב בקצב של 2.8% השנה, נמוך מהתחזית הקודמת שלו שעמדה על קצב צמיחה של 3.2%. הבנק חתך את תחזיות הצמיחה של ארה"ב, רוסיה, ברזיל וסין וקרא למדינות השווקים המתעוררים לחזק את הכלכלות שלהן לפני שארה"ב תתחיל להעלות את הריביות. הבנק הותיר את תחזית הצמיחה לגבי 2015 על כנה, ברמה של 3.4%.

בזירת המאקרו פורסם היום כי שיעור האבטלה בבריטניה נפל לרמה של 6.6% ברבעון השני (שנתי) לעומת שיעור אבטלה של 6.8% שנמדד ברבעון הראשון. מדובר בשפל של יותר מ-5 שנים כאשר שיעור התעסוקה עלה ב-345 אלף בתקופה זו, העלייה החדה ביותר במספר המועסקים מאז 1971.

מניית איירבוס ירדה לאחר שהודיעה כי חברת Emirates זנחה את התוכנית שלה לרכישת כ-70 מטוסי A350 של איירבוס. מניית Vallourec SA קרסה בשיעור דו ספרתי לאחר שפרסמה אזהרת רווח לפיה רווחיה עלולים לרדת בכ-10% השנה.

המסחר בבורסות אסיה (ד') נחתם במגמה מעורבת, לאחר סגירה יציבה בוול סטריט. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמת יציבות עם נטייה לירידות.

המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אתמול (ג') ביציבות, כאשר המדדים המרכזיים סיימו כמעט ללא שינוי ולאחר ששלשום שוב עלו הדאו ג'ונס וה-S&P 500 לשיאים חדשים. בינתיים, בורסות אירופה חתמו את המסחר אתמול במגמה מעורבת כאשר מדד הדאקס בגרמניה טיפס במהלך המסחר לשיא חדש.

"מחירי המניות בעולם עדיין אטרקטיביים, למרות עלייה של 180% במחיריהן מאז השפל של תחילת 2009. להערכתי, צפויה עלייה של של 7%-10% במחירי המניות בעולם ב-12 החודשים הקרובים". כך מעריך פיטר גנרני, אסטרטג המניות הראשי של Saxo Bank.

לדברי גרנרי, "מדד MSCI העולמי עלה ב-6.1% ברמה שנתית (תשואה כוללת), והוא רושם שיאים חדשים מדי שבוע. למרות עלייה של 180% במחירי המניות בעולם מאז השפל שנרשם בתחילת 2009, יש עדיין מקום לתשואה עודפת, מאחר שרמות המחירים נמוכות מהרמה הממוצעת מאז 1996".

מניות הכרייה איבדו גובה על רקע חולשה במחיר הנחושת. נציין את BHP ביליטון.