אינדקס ונצ'רס מגייסת קרן של 550 מ' ד' שתשקיע בישראל

שבע מחברות הפורטפוליו של הקרן הנפיקו בשנה החולפת בשווי של מעל מיליארד דולר ■ הקרן השקיעה בחברות כמו סולוטו, אאוטבריין ו-MyHeritage ■ "רף מיליארד הדולרים הוא רף חדש של שאיפות ליזמים בישראל"

קרן ההשקעות Index Capital גייסה את הקרן השביעית במספר שלה והפעם בהיקף של 550 מיליון דולר. החברה, שהשקיעה עד היום בחברות כמו פייסבוק וסקייפ, מתכוונת לנצל את הקרן החדשה להשקעות בחברות בשלבים המוקדמים בישראל, אירופה וארה"ב, כפי שעשתה עד היום.

לדברי סול קליין, שותף בקרן ודמות מוכרת בתעשייה המקומית, ב-12 החודשים האחרונים הקרן ראתה שבעה אקזיטים של חברות פורטפוליו בשווי של מעל למיליארד דולר, בהן King, יצרנית המשחק קנדי קראש. "זה מה שאנחנו מחפשים בקרן החדשה - להשקיע בחברות שיכולות להפוך לחברות של מיליארד דולר ויותר ולהיות מובילות גלובליות בסקטור שלהן. רף מיליארד הדולרים הוא רף חדש של שאיפות ליזמים בישראל, באירופה ובארה"ב. המטרה שלנו היא להיות מעורבים עם יזמים כאלה.

בפורטפוליו של הקרן ניתן למצוא שמות כמו Dropbox, Etsy, Flipboard ו-SoundCloud. בקרן מציינים כי חברות הפורטפוליו השונות רשמו יחד הכנסות של 8.2 מיליארד דולר בשנה שעברה - עלייה של 117% לעומת השנה שקדמה לה.

בזווית המקומית, אינדקס קפיטל ראתה ב-12 החודשים האחרונים אקזיט מצד סולוטו, שנמכרה בסוף אוקטובר אשתקד ב-130 מיליון דולר, וכן משקיעה בשתיים מהחברות הבוגרות והמובילות בתעשיית האינטרנט המקומית שנחשבות כמועמדות להנפקה בתקופה הקרובה - אאוטבריין ו-MyHeritage. בשנה החולפת הובילה הקרן גם סבב השקעות של 8 מיליון דולר בחברת אבטחת המידע Lacoon Secutiry.