נעילה מעורבת בבורסות אירופה; טלפוניקה הוסיפה 1.6%

ביפן פורסמו היום נתונים מאכזבים: היצוא רשם ירידה של 2.7% בחודש מאי, נסיגה ראשונה מזה 15 חודשים, וביבוא למדינה נרשמה ירידה של 3.6%

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

יום המסחר בבורסות אירופה (ד') ננעל במגמה מעורבת, על רקע מגמה שלילית בוול סטריט ולקראת החלטת הריבית של הפדרל ריזרב.

המסחר בבורסות של ארה"ב ננעל אתמול (ג') בעליות, לאחר פרסום נתוני מאקרו ועל רקע התמתנות מסויימת במתיחות סביב עיראק ואוקראינה.

אלע סלומון, אנליסט בחברת יוטרייד, מציין כי ההחלטות המוניטאריות החדשות עליהן הכריז הבנק המרכזי האירופי נותנות את אותותיהן בשוק המטבעות. "לשם המחשה, בשבוע המסחר החולף היורו נחלש כ-3.5% ו-2% מול הקיווי והפאונד בהתאמה. היורו מאבד מערכו בצורה דרסטית", מציין סלומון.

ועדת השוק הפתוח של הפד התכנסה אתמול לפגישת הריבית בת היומיים, בסיומה הוא צפוי להודיע היום על קיצוץ נוסף של 10 מיליארד דולר ברכישות האג"ח החודשיות. ארט הוגן, אנליסט שווקים ראשי ב-Wunderlich Securities, אומר כי "לא נראה משהו שונה מהפד מחר. בניגוד לקרני ודראגי, הפד על טייס אוטומטי".

בזירת המאקרו באירופה פורסם אתמול נתון מדד ה-ZEW בגרמניה, שהצביע על ירידה באמון המשקיעים בגרמניה, זה החודש השישי ברציפות. המדד ירד לרמה של 29.8 נקודות בחודש יוני, לעומת קריאה של 33.1 נקודות בחודש מאי, בעוד אנליסטים בשוק ציפו לקריאה של 35 נקודות.

בבריטניה פורסם אתמול כי מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מאי ב-1.5% (שנתי), לעומת עלייה של 1.8% באפריל ומתחת לצפי בשוק שעמד על 1.7%. הנתונים מראים כי האינפלציה בבריטניה בשפל שלא נראה מאז 2009.

בארה"ב התפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש מאי, שעלה ב-0.4% לעומת צפי לעלייה של 0.2%. התחלות הבנייה לחודש מאי רשמו ירידה של 6.5% למיליון יחידות לעומת צפי ל-1.03 מיליון (12 חודשים אחרונים) ואישורי הבנייה ירדו ל-991 אלף לעומת צפי ל-1.05 מיליון.

ביפן פורסמו היום נתונים מאכזבים: היצוא רשם ירידה של 2.7% בחודש מאי, נסיגה ראשונה מזה 15 חודשים, וביבוא למדינה נרשמה ירידה של 3.6%.

מניות יצרניות כלי הרכב עלו בטוקיו לאחר פרסום נתונים על עלייה של 19% בייצוא לסין. מאזדה מוטור הוסיפה 1.5% לערכה.