מניית היום: טסה כ-20% בעקבות הסכם השקעה

אזרח רוסי רוכש 15% ממניות ווקסיל בפרמיה של 200% על מחירה בשוק: סרגיי ירושנקו ונציגו בארץ ישקיעו יחד 2 מיליון דולר בחברה, שבקופת המזומנים שלה רק 50 אלף ש'

הייטק ביומד סרטן / צילום:  Shutterstock
הייטק ביומד סרטן / צילום: Shutterstock

חברת ווקסיל , המפתחת חיסון לטיפול בסרטן, הודיעה היום (ד') על גיוס של 2 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים. 85% מסכום זה ישקיע אזרח רוסי בשם סרגיי ירושנקו, העוסק באנרגיה ובתחום מערכות כיבוי האש.

ל"גלובס" נודע, כי הקשר בין ירושנקו לווקסיל נוצר כאשר קרובי משפחה שלו טופלו במוסקבה בהנחיית רופאים ישראלים. הטיפול אמנם לא היה קשור למוצר של ווקסיל, אך כך נחשף ירושנקו לרפואה הישראלית ולמחקר הרפואי כאן, ובין היתר לווקסיל. ירושנקו אינו יהודי, ועד היום לא הייתה לו פעילות עסקית בארץ.

את יתר הסכום ישקיע מי שהפך בעקבות העסקה לנציג של ירושנקו בישראל, אשר שמו לא נחשף.

השניים השקיעו את הסכום תמורת 15% מהחברה, כלומר לפי שווי של 45 מיליון שקל אחרי הכסף, כולל האופציות שניתנו בהנפקה. החברה נסחרה הבוקר בבורסה של תל אביב לפי שווי של כ-15.6 מיליון שקל בלבד, כך שמדובר בפרמיה של כ-200%. מניית ווקסיל עלתה היום בכ-20%.

נכון לסוף הרבעון הראשון לחברה היו רק 50 אלף שקל בקופת המזומנים, כך שגיוס - ועוד בפרמיה שכזו - היא אירוע חיוני לחברה, וגם בלתי צפוי.

ווקסיל, שהוקמה על-ידי ד"ר ליאור כרמון וג'וליאן לוי, החלה להיסחר בבורסה ב-2010 לאחר מיזוג לשלד בורסאי. החברה מפתחת מוצר שמהווה, על פי הגדרתה, "חיסון" לסרטן מסוגים שונים, והוא נבחן תחילה לטיפול בסרטן הדם.

בניסוי שלב I/II (ניסוי בטיחות עם רמזי יעילות) נמצא, כי המוצר הוביל להקלה במחלה בתשעה מתוך 15 משתתפי הניסוי, אשר כבר לא הגיבו לטיפולים אחרים. בחמישה משתתפים הוביל הניסוי להפוגה מלאה במחלה.

אחרי חמישה ממשתתפי הניסוי נערך מעקב, ונמצא כי לאחר 39 חודשים מתחילת הטיפול, ארבעה הם במצב שבו מחלתם לא החמירה ואינה מצריכה טיפול, ורק באחד חזרה המחלה והנה פעילה.

החברה החלה לאחרונה גם בניסוי בטיול בסרטן שד גרורתי. כמו כן, היא התקשרה עם בית חולים מוביל בארה"ב, אשר יערוך ניסוי ייחודי שבו ישתמש במוצר של החברה בניסיון למנוע הופעה של סרטן אצל חולים בקבוצת סיכון.