נעילה חיובית בבורסות אירופה לאחר החלטת הפד אמש

אתמול הודיע הפד כי הוא מצמצם את רכישות האג"ח ב-10 מיליארד דולר ■ המכירות הקמעונאיות בבריטניה ירדו בחודש מאי ■ ראש ממשלת סין בנאום בלונדון: "הממשלה מתאימה את פעולותיה הכלכליות על מנת להבטיח צמיחה מינימלית"

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

מגמה חיובית נרשמה היום (ה') בבורסות אירופה לאחר העליות בוול סטריט בשעה האחרונה של המסחר אתמול, לאחר הודעת הפדרל ריזרב.

הפדרל ריזרב ממשיך לסגת ממדיניות ההרחבה הכמותית ולצמצם את רכישות האג"ח בעוד 10 מיליארד דולר. מעתה הפד ירכוש אג"ח ממשלתיות ומגובות משכנתאות בהיקף של 35 מיליארד דולר מדי חודש, בהתאם לציפיות בשוק. "הצמיחה בפעילות הכלכלית השתפרה בחודשים האחרונים", כך לפי הודעת ועדת השוק הפתוח אתמול. "המדדים בשוק העבודה הראו באופן כללי על שיפור נוסף והעסקים ממשיכים להגדיל את ההוצאות", לשון ההודעה.

בזירת המאקרו המקומית פורסם כי המכירות הקמעונאיות בבריטניה ירדו בחודש מאי ב-0.5%, בהתאם לצפי בשוק ולאחר שבאפריל עלו המכירות ב-1%.

מניית רולס רוייס הולדינגס זינקה לאחר שיצרנית מנועי המטוסים השנייה בגודלה בעולם הודיעה כי היא רוכשת את מניותיה בהיקף של 1.7 מיליארד דולר.

מניית ריינאייר עלתה גם כן בעקבות העלאת דירוג המלצה על ידי כלכלני UBS מ"נייטראלי" ל"קנייה".

בורסות אסיה עלו היום ברקע עליות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. ראש ממשלת סין LI Keqiang הבטיח לתמוך בתחזית הצמיחה של כלכלת סין. מדד ה-MSCI Asia Pacific נסחר ברמות שיא שלא נראו מאז יוני 2008.

"סין תחווה צמיחה 'בינונית לגבוהה' בטווח הארוך", ציין ראש ממשלת סין בנאום אתמול בלונדון. ראש הממשלה הוסיף כי הוא יכול להבטיח "באופן כנה" כי לא תהיה "נחיתה קשה" לכלכלת הענק. "הממשלה מתאימה את פעולותיה הכלכליות על מנת להבטיח צמיחה מינימלית של 7.5% בשנה, הרמה שמבטיחה יצירת משרות", נאמר.

מניית יצרנית המדפסות היפנית Epson זינקה לאחר שבנק סיטי העריך כי רווחיה נמצאים מעל ציפיות השוק.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]