ההמלצות החמות: 4 מניות שעשויות להניב לכם הרבה כסף

פיליפ ואן דורן, אנליסט לשעבר ופרשן כלכלי באתר מרקטווץ' ממליץ על 4 מניות עם פוטנציאל גדול לשורט סקוויז בטווח הקרוב

בורסה חדר מסחר וול סטריט / צלם: thinkstock
בורסה חדר מסחר וול סטריט / צלם: thinkstock

מדד ה-S&P טיפס אתמול (ד') לשיא חדש לאחר שהפד הודיע על צמצום נוסף ברכישות האג"ח. משקיעים רבים חוששים כעת מתיקון חד שעומד בפתח ומחפשים אחר מניות יציבות שלא נהנו מגל העליות האחרון. עם זאת, פיליפ ואן דורן, אנליסט לשעבר ופרשן כלכלי באתר מרקטווץ', טוען כי ניתן להרוויח גם באמצעות חשיפה למניות בעייתיות.

ואן דורן ממליץ למשקיעים לנקוט באסטרטגיית ניצול השורט סקוויז. כלומר, לפתוח פוזיציות במניות שהשורטיסים אוהבים במיוחד, קרי עם שיעור יתרות שורט גבוה יחסית, במטרה לנצל את הפוטנציאל הגבוה של מניות אלה ל"שורט סקוויז", כאשר אותן חברות מדווחות על אירוע חיובי.

נסביר, תופעת ה"שורט סקוויז" נוצרת כאשר חברה עם קשיים מדווחת על אירוע חיובי כגון דוחות טובים מהצפי, עניין שמוביל לעליית ערך המניה שלה בטווח הקצר. סוחרי השורט, שמרווחים דווקא מירידת ערך המניה בורחים בהמוניהם ומכסים את הפוזיציות שלהם (קונים בחזרה את המניה) באותה מניה כדי לא להפסיד עוד כסף. בריחת השורטיסטים מגבירה עוד יותר את מהלך העליות באותה מניה.

חשוב לזכור ששורט סקוויז יכול להתרחש רק כאשר שיעור יתרות השורט על מניה מסוימת הוא גבוה במיוחד ורק כאשר קיים סיכוי ממשי שאותן חברות ידווחו על אירוע חיובי. 4 המניות עליהן ממליץ ואן דורן עומדות בתנאים הללו.

להלן המניות עליהן ממליץ ואן דורן:

שורט סקוויז 1
 שורט סקוויז 1