מדדי S&P 500 ודאו ג'ונס ננעלו ברמות שיא

היום לא התפרסמו נתוני מאקרו ■ רווחי אורקל נפלו ברבעון הפיסקלי הרביעי של השנה ל-3.65 מיליארד דולר; המכירות עלו ■ חברת התרופות הבריטית Shire דחתה הצעת רכש מ-AbbVie האמריקאית

בורסת נאסדק  וול סטריט / צלם בלומברג
בורסת נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים, כאשר הדאו ג'ונס ו-S&P 500 הגיעו לשיאים חדשים. באירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת, כשמדד הפוטסי האנגלי בלט לטובה.

"המדיניות המוניטרית התומכת מצד הפדרל ריזרב, שהיה יותר יוני ממה שהשוק ציפה לו, החלישה את הדולר ומשכה מעלה את שוקי המניות. עם זאת, המגמה הזו ניצבת מול עליית המתח בעיראק", ציין ריצ'רד פרי, אנליסט שווקים ב-Hantec Markets.

היום לא התפרסמו נתוני מאקרו.

מניות במוקד

טבע הגיעה להסכם פשרה בתיק הפטנטים של Proair HFA יחד עם החברות פריגו וקטלנט. בכך מגיעה לסופה התדיינות משפטית סביב הפטנט למוצר האינהלציה, מה שיאפשר כניסה מבוקרת של גרסה גנרית למוצר החל מדצמבר 2016 ועד 2018, אז יפוג הפטנט.

מניית יצרנית התרופות הבריטית Shire זינקה לאחר שדחתה הצעת רכש בהיקף 27.2 מיליארד ליש"ט (46.35 מיליארד דולר) ממתחרתה האמריקאית AbbVie .

לאחר נעילת המסחר אמש, ענקית התוכנה אורקל דיווחה כי רווחיה לרבעון הפיסקלי הרביעי של השנה ירדו ל-3.65 מיליארד דולר לעומת 3.81 מיליארד דולר ברבעון המקביל. מנגד, ההכנסות רשמו עלייה ל-11.3 מיליארד דולר לעומת 10.95 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

המשקיע האקטיביסט והמיליארדר קארל אייקן שלח מכתב למנכ"ל רשת חנויות הדיסקאונט Family Dollar , ובו ציין השקפות עולם שונות ביניהם לגבי עתיד ניהול החברה. אייקן, המחזיק ב-9.4% ממניות החברה, מאמין כי "החברה יכולה לעשות יותר על מנת להיות תחרותית" והזהיר כי "קונסילידציה היא בלתי נמנעת".

הצעתה של ג'נרל אלקטריק לרכוש את עסקי האנרגיה של אלסטום הצרפתית זכתה להצעה נגדית מצד קונסורציום של סימנס הגרמנית ומיצובישי תעשיות כבדות. סימנס ומיצובישי העלו את ההצעה ב-400 מיליון אירו לסך כולל של 14.6 מיליארד אירו (19.88 מיליארד דולר).

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]