נעילה שלילית באירופה; האטה בפעילות הייצור בגוש האירו

מדד מנהלי הרכש (PMI) למגזר הייצור בגוש האירו רשם קריאה של 51.9 נקודות לעומת קריאה של 52.2 נקודות בחודש הקודם ■ הבנק הצרפתי BNP PARIBAS ישלם קנס של עד 9 מיליארד דולר לארה"ב

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בירידות שערים על רקע מגמה שלילית במרבית בורסות אסיה ולאחר פרסום נתוני מאקרו מהותיים.

בזירת המאקרו פורסם היום בגרמניה מדד מנהל הרכש בתחום הייצור (קריאה ראשונית) שהצביע על צמיחה מזערית בפעילות הייצור ורשם קריאה של 52.4 נקודות בחודש יוני, לעומת קריאה של 52.3 נקודות באומדן הקודם. האנליסטים בשוק ציפו לקריאה גבוהה יותר של 52.7 נקודות. מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים הצביע על צמיחה נמוכה יותר ורשם קריאה של 54.8 נקודות בחודש יוני, לעומת 56 נקודות באומדן הקודם. בשוק ציפו לקריאה של 55.8 נקודות.

מדד מנהלי הרכש בגוש האירו הצביע על צמיחה איטית יותר בתחום הייצור ורשם קריאה ראשונית של 51.9 נקודות בחודש יוני, לעומת האומדן הקודם שעמד על 52.2 נקודות. מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים רשם קריאה של 52.8 נקודות לעומת קריאה של 53.2 נקודות בחודש הקודם.

מניית אסוס יורדת כ-2.5% לאחר שהשעתה את המסחר המקוון באתר שלה בעקבות שריפה שפרצה במחסנים שלה.

מניית הבנק הצרפתי BNP Paribas מרכזת עניין לאחר דיווחים לפיהם הבנק קרוב לעסקה עם הרשויות בארה"ב וישלם להם קנס של עד כ-9 מיליארד דולר בנוסף לצעדי ענישה נוספים לאחר שהרשויות בארה"ב חשפו כי הבנק הצרפתי הפר סנקציות שהטילה ארה"ב על איראן בכך שאיפשר לבצע עסקאות בין גופים שונים לבין איראן בהיקף של כ-30 מיליארד דולר.

נתון חיובי בסין

המסחר בבורסות אסיה נחתם (ב') בירידות במרבית הבורסות כאשר רק הבורסה ביפן נותרה חיובית. זאת למרות פרסום נתון מאקרו חיובי בסין.

מדד מנהלי הרכש (PMI) למגזר התעשיה של HSBC עלה ביוני לרמה של 50.8 נקודות (נתון ראשוני) לעומת 49.4 נקודות במאי וצפי כלכלנים ל-49.7 נקודות.

המדד עלה בפעם הראשונה מזה 6 חודשים מעל רמת ה-50 נקודות המפרידה בין התרחבות להתכווצות.

נזכיר כי ביום שישי נמשך הראלי בארה"ב ומדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עלו לשיאים חדשים לקראת פרסום נתוני מאקרו חשובים השבוע, בעיקר בתחום הקמעונאות והצרכנות.

בטוקיו בלטה מניית יצרנית המצלמות אולימפוס בעלייה חדה של כ-6% ומניית Mitsubishi Heavy Industries רושמת עלייה של כ-2%.

מניות הכרייה רשמו עליות חדות על רקע הנתון בסין ועליות במחירי מתכות שונות. נציין את ריו טינטו.