חברת PMEC - Pan Mediterranean Engineering - של צ'יינה הארבור, זכתה במכרז להקמת נמל הדרום, כך נמסר היום מחברת נמלי ישראל (חנ"י). "גלובס" חשף בשבוע שעבר כי החברה הסינית זכתה במכרזים להקמת שני הנמלים במחירים של 3.35 מיליארד שקל (עבור נמל הדרום באשדוד) ו-3.5 מיליארד שקל (עבור נמל המפרץ בחיפה) - ותוכל לבחור איזה מבין השניים להקים. כעת תפנה חנ"י לקבוצתץ שפיר הנדסה ואשטרום שהגיעה למקום השני ותציע לה לבנות את נמל המפרץ בתנאים דומים לאלה שהציעה החברה הסינית. אם קבוצת שפיר-אשטרום תסרב צפויה חנ"י לעבור למציעה השלישית במכרז קבוצת שיכון ובינוי ולודרקו מלוכסמבורג.
מחנ"י נמסר היום כי עלות העבודות נשוא המכרז להקמת נמל הדרום עומדת על כ- 3.3 מיליארד שקל. העבודות כוללות- הקמת רציף עבודה, הארכת שובר גלים ראשי קיים ב-600 מטרים, הקמת שוברי גלים משניים באורך 1500 מטרים, הקמת רציפים בהם רציף ראשי באורך של 800 מטרים ובעומק מים של 17.3 מטרים, הקמת שטחי אחסון ותפעול וביצוע עבודות חפירה ימית.
שר התחבורה, ישראל כ"ץ ברך על פרסום תוצאות המכרז ואמר כי "כפי שהבטחתי יקומו שני נמלים חדשים שיובילו לתחרות ולהורדת יוקר המחיה. למרות האיומים והלחצים הרפורמה מתקדמת במלא התנופה".
במכרזי ההקמה מתמודדות שלוש חברות וקבוצות: חברת Pan Mediterranean Engineering, של החברה הסינית China Harbour Engineering, קבוצה משותפת לחברת שפיר הנדסה וחברת אשטרום מישראל, וקבוצה שלישית- חברת Ludreco, מלוקסמבורג עם חברת סולל בונה (מקבוצת שיכון ובינוי).
שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל אמר: זו אבן דרך חשובה בתהליך מקצועי וארוך שנים שביצעה חברת נמלי ישראל לשם העמדת תשתיות נמל החיוניות ביותר למשק הישראלי. אנו נחושים להקים נמלים בעלות המיטבית לקופה הציבורית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.