נעילה מעורבת בבורסות אירופה; Syngenta זינקה בכ-7%

מדד ה-IFO הצביע על ירידה בסנטימנט העסקי במדינה ורשם קריאה נמוכה מהצפי ■ נעילה חיובית בבורסות אסיה

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת על רקע פרסום נתון מאקרו שלילי בגרמניה ונעילה חיובית בבורסות אסיה.

בגרמניה פורסם היום סקר ה-IFO הבוחן הסנטימנט העסקי במדינה. המדד נפל לרמה של 109.7 נקודות ביוני לעומת 110.4 נקודות במאי. כלכלנים בשוק ציפו לירידה בביטחון העסקים לרמה של 110.3 נקודות.

מניית Altice SA נפלה לאחר שהודיעה על מכירת מניות בהיקף של 1.3 מיליארד דולר. מניית Shire עלתה בעקבות דיווחים כי היא שכרה את גולדמן זאקס שיסייע לה לשקול את הצעות הרכש שקיבלה.

מניית Syngenta זינקה על רקע דיווחים כי חברת מונסאנטו שוקלת לפרסם הצעת רכש לחברה.

מדדי המניות בבורסות אסיה המרכזיות רשמו עליות קלות היום (ג'), לאחר שמוקדם יותר נסחרו במגמה מעורבת בעקבות סגירה יציבה בוול סטריט.

המתיחות המתמשכת בעיראק ממשיכה להעיב על השווקים. אתמול הגיע לביקור פתע בבגדד שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי במטרה לדון עם הממשלה על דרכי ההתמודדות שלה עם גל הטרור שהתפרץ במדינה וגרם למאות הרוגים וזינוק חד במחירי הנפט.

בזירת המאקרו האמריקאית התפרסם אתמול נתון מכירות הבתים הקיימים, שהצביע על עלייה של 4.9% בחודש מאי, לרמה שנתית של 4.89 מיליון, לעומת התחזיות ל-4.74 מיליון. עוד פורסם מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור, שרשם קריאה של 57.5 נקודות ביוני, לעומת תחזית ל-56.1 נקודות, נמוך מהאומדן בחודש מאי שהצביע על קריאה של 56.4 נקודות.

בזירת המאקרו באירופה פורסם אתמול בגרמניה מדד מנהל הרכש בתחום הייצור (קריאה ראשונית) שהצביע על צמיחה מזערית בפעילות הייצור ורשם קריאה של 52.4 נקודות בחודש יוני, לעומת קריאה של 52.3 נקודות באומדן הקודם. האנליסטים בשוק ציפו לקריאה גבוהה יותר של 52.7 נקודות. מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים הצביע על צמיחה נמוכה יותר ורשם קריאה של 54.8 נקודות בחודש יוני, לעומת 56 נקודות באומדן הקודם. בשוק ציפו לקריאה של 55.8 נקודות.

מדד מנהלי הרכש בגוש האירו הצביע על צמיחה איטית יותר בתחום הייצור ורשם קריאה ראשונית של 51.9 נקודות בחודש יוני, לעומת האומדן הקודם שעמד על 52.2 נקודות. מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים רשם קריאה של 52.8 נקודות לעומת קריאה של 53.2 נקודות בחודש הקודם.

בסין דווח אתמול כי מדד מנהלי הרכש (PMI) למגזר התעשיה של HSBC עלה ביוני לרמה של 50.8 נקודות (נתון ראשוני) לעומת 49.4 נקודות במאי וצפי כלכלנים ל-49.7 נקודות.

מניית הקמעונאית Country Road זינקה בכ-15% באוסטרליה בעקבות הצעת רכש ל-12% ממניות החברה של רשת Woolworths.