מדיוי משגעת את הבורסה: משלימה טיסה של 848% ב-4 ימים

הבורסה משעממת, מחזורי המסחר גוועים - ומניית מדיוי בולטת בזינוק חד מדי יום ומתברגת היום במקום החמישי ברשימת המניות הכי נסחרות היום בבורסה ■ תחל בניסוי רפואי בבילינסון תוך שבועיים

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

בימים של שעמום במדדי המניות בבורסה בת"א ומחזורי מסחר מביישים, בולטת מניית מדיוי בזינוק יום אחרי יום. היום היא שוב טסה במחזור מסחר גבוה למדי ולמעשה התברגה במקום ה-5 ברשימת המניות הכי נסחרות היום בבורסה. שווי החברה בבורסה עומד היום על 63.2 מיליון שקל.

בכך משלימה מדיוי טיסה של 848% תוך ארבעה ימים בלבד. מוקדם יותר היום נגעה בשער גבוה יומי של 114 אגורות המשקף זינוק של 812% בארבעה ימים.

היום (ג') הודיעה החברה כי קיבלה אישור מטעם ועדת הלסינקי לביצוע ניסוי פרוספקטיבי במוצר החברה (לייבוראייד, Laboraide) בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

"מטרת המחקר היא קבלת אסמכתא מדעית נוספת לגבי התמיכה הדנטלית תוך שימוש באביזר מסוג לייבוראייד אשר עשויה לקצר את השלב השני של הלידה (שהינו שלב צירי הלחץ), ולהפחית את שיעור ההתערבויות הרפואיות במהלכו", מסרה החברה בדיווח לבורסה. "קיימים בעולם מחקרים קודמים אשר הראו כי תמיכה דנטלית יכולה להגביר את כוח השרירים ולקצר את משך השלב השני של הלידה בקרב יולדות. במסגרת המחקר יבחנו בין היתר פרמטרים הנוגעים לתחושת הכאב".

מדיוי מעריכה כי הניסוי יחל בתוך שבועיים.

מדיוי תראפיוטיק (לשעבר השלד הבורסאי גליקומיינדס שקם לתחייה בסוף אפריל), יצקה לתוכה פעילות של אחת החברות מקבוצת OPRO העולמית, הידועה כחברה מובילה בבריטניה ובעולם בייצור ושיווק מגני שיניים, בעיקר לספורטאים, ונשלטת על ידי משפחת רורקה. חלקו של המנכ"ל, ג’וש רורקה, במדיוי מסתכם בכ-27% לצד 16% של בעלי גליקומיינדס לשעבר, משקיעים אחרים והון צף של הציבור המסתכם בכ-13% בלבד.

החברה החדשה מסווגת כחברת ביומד ומפתחת מוצרים דנטאליים עבור תחומי הלידה, כאב ריכוז וקוגנטיביות. החברה הפכה ליצרנית בסוף שנת 2013 לאחר שהשיקה את מוצר הדגל שלה, לייבוראייד (Laboraide) לשימוש בלידה, המאושר לשיווק בארה"ב (FDA), אירופה (CE) וקנדה. נכון לסוף רבעון הראשון של השנה, טרם הציגה החברה מחזור מכירות משמעותי (162 אלף שקל) ועדיין פועלת תחת אזהרת "עסק חי".

המוצר העיקרי והמאושר של החברה הוא לייבוראייד, קאפה (תבנית) לשיניים, מוצר דנטאלי ליולדות המיועד לשפר את אפקטיביות הלחיצות של היולדות בזמן הלידה וההתמודדות עם כאבי הלידה, ולקצר את זמן הלידה בדרך של רפיון שרירי הלסת הצוואר והגב. על פי מחקר מדעי בנערך, השימוש באביזר זה מקצר בכ-40% בממוצע את זמן הלידה.

בצנרת הפיתוח של מדיוי, שבאחראיות מנהל מחקר, רוברטו ליפשיץ, שני קווי מוצרים לטיפול במיגרנות ומוצצים מודולאריים לתינוקות. המודל הבסיסי הטכנולוגי של החברה טמון במיפוי האזורים במוח המופעלים בזמן שינוי מצג הלסת בעת השימוש בקאפה, הגורם לעליה באספקת הדם למוח, הרפיית שרירי הראש, עלייה ברמת החמצן בדם בקליפת המוח הסנסורית ובכך להפחתת כאב ולשיפור פעילות קוגניטיבית.