נעילה שלילית בבורסות אירופה; ברקליס צללה 6.5%

אתמול פורסם כי כלכלת ארה"ב התכווצה ב-2.8% ברבעון הראשון ■ הבנק המרכזי הבריטי: שוק הדיור הוא הסיכון הגדול ביותר לכלכלה ■ נעילה חיובית בבורסות אסיה

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה מתנהל היום (ה') בעליות שערים לאחר ארבעה ימים של ירידות, על רקע מגמה חיובית בבורסות אסיה ובוול סטריט אתמול. החוזים העתידיים נסחרים ביציבות.

מדד הסטוקס 600 נותר יציב לאחר שהשלים ירידה של 1.8% ב-4 הימים האחרונים, בעיקר בשל המשברים בעיראק ואוקראינה וכן בעקבעות נתונים שהצביעו על חולשה בפעילות הכלכלית בגוש האירו.

אתמול פורסם האומדן האחרון של קריאת התמ"ג ברבעון הראשון של השנה, שהצביע על כך שכלכלת ארה"ב התכווצה בשיעור של 2.9% (שנתי) הרבה מתחת לאומדן הקודם שעמד על התכווצות של 1% בעוד אנליסטים בשוק ציפו כי הכלכלה תתכווץ ב-1.8%. היום יתפרסמו בארה"ב נתוני ההכנסות וההוצאות של משקי הבית האמריקאים, זאת לאחר שנתוני הצמיחה הצביעו על ירידה חדה בצריכה הפרטית של האמריקאים ברבעון הראשון.

"כל הנתונים הכלכליים מצביעים על כך שקצב הצמיחה יעמוד על יותר מ-3% ב-2014", טוען ניל דוטה, כלכלן בחברת Renaissance, שסבור כמו מרבית האנליסטים בשוק כי נתוני הצמיחה השליליים נגרמו רק כתוצאה מפגעי החורף ברבעון הראשון.

בבריטניה הבנק המרכזי פירסם היום את דוח היציבות הפיננסית ואת הפרוטוקולים מישיבת הריבית והמדיניות המוניטארית שנערכה ב-17 ביוני. מארק קרני, יו"ר הבנק אמר כי הסיכון הגדול ביותר עבור כלכלת בריטניה הוא שוק הדיור. קרני הציג מספר צעדים במטרה להגביל את מתן משכנאתות בסיכון גבוה.

מניית Dialog Semiconductor עלתה ומניית AMS טסה 8.7%, זאת לאחר ששתי החברות אישרו כי הן מנהלות מגעים למיזוג אפשרי.

מניית ברקליס חטפה מכה לאחר שהתובע הראשי של ניו יורק הגיש תביעה נגד הבנק בחשד לביצוע תרמית והטעיה.

טוקיו עלתה

יום המסחר בבורסות אסיה (ה') נחתם תוך עליות במדדים האיזוריים, לאחר סגירה חיובית בוול סטריט אמש. במסחר בחוזים על מדדי לונדון וניו-יורק ניכרת יציבות עם נטייה לעליות.

המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אתמול (ד') בעליות שערים לאחר יומיים של ירידות, זאת למרות נתונים שפורסמו לפני פתיחת המסחר והצביעו על ירידה חדה בקצב הצמיחה, במקביל לירידה שנרשמה בנתוני הזמנות המוצרים בני קיימא. ברקע, המסחר בבורסות אירופה נחתם בירידות שערים.

באותה שעה פורסמו נתוני הזמנות מוצרי בני קיימא, שאיכזבו גם הם והצביעו על ירידה של 1% בחודש מאי, בעוד בשוק ציפו לירידה של 0.1%. לאחר עלייה של 0.8% באפריל.

בטוקיו, מניית טויוטה מוטור התקדמה לאחר שיצרנית כלי הרכב הציגה מכונית חשמלית על בסיס טכנולוגיית תאי דלק.

בסיאול הובילו מניות הרכב והטכנולוגיה הגדולות את העליות. נציין את קיה מוטורס ו-LG אלקטרוניקס.