"לא נאפשר פגיעה בענף המוניות. אנו מצפים מכולם לכבד את כללי מדינת ישראל ולפעול על פי חוקיה. לא ייתכן שתגיע חברה מחו"ל ויינתן לה אישור לפעול כאן ללא אותם כללים וחוקים המוחלים על כלל ציבור נהגי המוניות ועל כולם. חייב להיות כאן שוויון", כך אמר היום (ה') שר התחבורה ישראל כ"ץ בוועידת ישראל לתחבורה בנוגע לכניסתה הרשמית של חברת אובר (UBER) האמריקאית לישראל ולהפעלת שירותי הסעות באמצעות האפליקציה שלה. "אני חוזר ואומר - לא אתן יד לפגיעה בענף המוניות, שממילא נמצא בקשיים וזקוק לסיוע".
אתמול פורסם כי חברת אובר, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות מהסמארטפון, החלה לחפש באופן אקטיבי אחר נהגי מוניות בישראל. החברה החלה להפיץ פליירים בתחנות דלק, תחנות מוניות ובמקומות אחרים כדי לנסות ולשכנע נהגים שקשורות לתחנות קיימות ונהגים שעובדים ללא תחנה להצטרף לשירות החדש שנכנס לישראל.
עם זאת, נראה שדבריו של כץ כוונו לשירות UberX של החברה, שמאפשר לנהגים פרטיים להציע הסעות בתשלום - שירות שאינו מתוכנן להיכנס לישראל בשלב זה. החברה פועלת כעת לקדם את שירות הסעת המוניות הרגיל שלה, בדומה לזה של גט טקסי שפועל בארץ כבר תקופה ארוכה.
אובר הוקמה בארה"ב והתחילה בה את מהפכת הזמנת המוניות מהסמארטפון. האפליקציה שלה מאפשרת לראות היכן נמצא הנהג בדרכו לנוסע ולהזמין את המונית ללא צורך בהתקשרות לתחנה או עצירת מונית ברחוב. בתחילת החודש גייסה החברה האמריקאית 1.2 מיליארד דולר לפי שווי של 18.2 מיליארד דולר.
תג המחיר החדש של אובר כמעט שווה לזה של ווטסאפ, שירות המסרים שנרכש על ידי פייסבוק תמורת 19 מיליארד דולר, ויותר מהערכת השווי של חברות כמו Airbnb או Dropbox בגיוסי ההון האחרונים שלהן. זאת, למרות התנודתיות המאפיינת את שווי השוק של מניות טכנולוגיה עתירות צמיחה בבורסות, ש"הענישו" חברות כמו טוויטר.
בפלייר שמחלקת החברה היא קוראת לנהגים להצטרף ללא צורך לעזוב את תחנת המוניות שבה הם עובדים. בנוסף, ניתן להצטרף לשירות ללא תשלום חודשי מראש וכן לעבוד מתי שנוח לנהג ללא התחייבות. "לא נהגת, לא שילמת", טוען הפלייר. בנוסף, מציינים בחברה, הנהג מקבל תשלום כל שבוע.
החברה פועלת בישראל בינתיים ממתחם הסטארט-אפים SOSA, שנפתח בדרום תל אביב על ידי שותפים מקרנות הון סיכון מובילות, בהן פיטנגו וג'נסיס. את הפעילות בישראל מנהל נמרוד ברנע.
הכניסה של אובר לישראל היא למעשה קריאת תיגר ישירה על גט טקסי הישראלית. החברה המקומית פיתחה אפליקציה דומה והשיקה אותה כשנה לאחר זו של אובר. באופן טבעי, היא השיקה את האפליקציה קודם בישראל ומשם יצאה לרוסיה ולאנגליה, וכן פועלת בניו יורק, שבה התחרות הגדולה היא מול אובר.
בגט טקסי לא חוששים רק מכך שהיא עלולה לאבד לקוחות פרטיים לאובר, אלא גם מגניבת נהגים לטובת אובר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.