פרושאור באו"ם: הערבים מכים - ואז בוכים בעצמם

שגריר ישראל באו"ם עובר לערבית במסיבת עיתונאים בניו-יורק כדי להוקיע את "הצביעות והחוצפה" של מדינות ערב שמתלוננות על החיפושים אחרי שלושת החטופים במקום לגנות את החטיפה

במאמץ לחדד את מחאת ישראל על "החוצפה" של מדינות ערב, שמוסיפות להתלונן על החיפושים אחרי שלושת החטופים הישראליים במקום לגנות את החטיפה עצמה, בחר שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, להשתמש בשפת המקור של החוטפים ומגיניהם במסיבת עיתונאים בניו-יורק אתמול (ה'), שבה ביקש לשים ללעג את הצביעות הערבית נוכח טרגדיית החטיפה.

מסיבת העיתונאים כונסה בעקבות המשך המאמצים של הגוש הערבי באו"ם להשיג גינוי של ישראל במועצת הביטחון. המשלחת הפלסטינית באו"ם, יחד עם נציגי סעודיה, קטאר, ירדן, כוויית ואיראן, דרשה באמצע השבוע מהמועצה לפעול נגד התנהלות ישראל בגדה המערבית. אולם המועצה לא הצליחה להסכים על נוסח הצהרה לגינוי ישראל בגין החיפושים, שאותם תיארה המשלחת הפלסטינית כ"התקפה על העם הפלסטיני". בכל זאת, סגן מזכ"ל או"ם לעניינים פוליטיים, ג'פרי פלטמן, קרא לישראל לנהוג איפוק בחיפושיה אחר השלושה בדיונים הלא פורמליים של המועצה.

חוסר יכולתה של מועצת הביטחון לגנות את ישראל אינו מרתיע את הערבים ממאמצים לצבור הון של יחסי ציבור מהמשך החיפושים אחרי החטופים. שגרירי מדינות שחברות בארגון לשת"פ איסלמי (OIC), תנועת הבלתי מזדהות וקבוצות אחרות נפגשו אתמול עם הנשיא התורן של מועצת הביטחון, ויטאלי צ'ורקין, ודרשו שהמועצה תנקוט פעולה נגד ישראל בגין "ענישה קולקטיבית" של הפלסטינים. לדבריהם, ישראל מגיבה בסך הכל על "תקרית" שעקבותיה הוכרזו שלושה מתנחלים ישראליים כ"נעדרים". לפי שעה לא נקטה המועצה שם צעד נגד ישראל.

נציג של הארגון לשת"פ איסלמי אמר לכתבים במרכז או"ם, כי ארגונו אינו מצדד בחטיפות, אך אם היתה חטיפה, האשמה מוטלת על ישראל מפני שהיא הקימה התנחלויות "בלתי חוקיות" בשטחים פלסטיניים.

"לא יכולנו להחשות נוכח הפגנת הצביעות של הערבים", אמר אמש ל"גלובס" השגריר פרושאור, בהסבירו מדוע החליט לערוך את מסיבת העיתונאים אתמול. "הם צריכים לדעת שיש לנו מענה לכל טענה מופרכת שלהם".

פרושאור פתח את דבריו בערבית: "דרבני ובכה, סאבקני ואישתקה" ("הכה אותי ובכה, אתגר אותי והתלונן"). הוא אמר, שבמקום להוקיע את חטיפת הנערים, יש למדינות ערב חוצפה להתייצב מול הקהיליה הבינלאומית ולבקר את ישראל.

אחר-כך החל השגריר לזמזם את השיר Love Is In The Air והסביר: "היום קיבלתם הרצאה מאלפת מפי נציגי איראן וסעודיה, שמדינותיהן מתכתשות ללא הרף בנושא סוריה, אבל כאן, באו"ם, האהבה ביניהן פורחת. יש להן מכנה משותף אחד: שתיהן מקדמות קיצוניות וטרור במזה"ת. אחת יסדה את חיזבאללה והאחרת הקימה את אל קאעדה. ובכל זאת, לשתי המדינות האלה יש תעוזה למתוח ביקורת על ישראל בגלל הפרת זכויות אדם, כביכול".

פרושאור הוסיף לנתח את רקורד זכויות האדם של מגינות הפלסטינים: "קטאר זורעת זרעי משטמה בשקט בשקט, במעטה של כסות מתונה. בפועל היא מתייחסת לעובדים הזרים בה כאל עבדים. היא מרשה לעצמה להרצות לפני אחרים על זכויות האדם ומסבירה מדוע ישראל אינה צריכה להילחם בטרור, בעוד שהיא מממנת לוחמים קיצוניים בסוריה ומחבלים של חמאס".

"כוויית וסעודיה זועקות למען זכויות האדם, עד שזה מגיע לזכויות הנשים שחיות בהן", הוסיף השגריר.

"גם אחרי שיו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, גינה את החטיפה, לא העז להצטרף לגינוי הנציג הפלסטיני באו"ם", אמר פרושאור. "זה לא מפתיע שכן אפילו סאעב עריקאת, האיש שהופקד על שיחות השלום עם ישראל, אמר באחרונה ש'חמאס לא היה מעורב במעשי טרור, ולעולם לא יהיה'. לעריקאת מגיע דוקטוראט בפיזיקה תיאורטית, כי ניכר שהוא מתפקד במציאות מקבילה".