וול סטריט ננעלה בעליות אך חתמה שבוע שלילי

נתונים כלכליים חלשים, יחד עם חששות מהעלאה מוקדמת של הריבית, פוגעים בסנטימנט בשוק ■ מדד אמון הצרכנים עלה בניגוד לציפיות ■ אסטרטג מניות ב-JP מורגן: "טבעי שהמשקיעים יהיו זהירים"

 וול סטריט אירופה  / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים שהושגו לקראת הסיום בעוד שברוב יום המסחר נרשמה מגמה מעורבת עם נטייה לירידת. ברקע, החששות מהעלאה מוקדמת מהצפוי של הריבית בארה"ב והמצב הגיאו-פוליטי בעיראק. נתון המקרו היחיד שפורסם היום הוא מדד אמון הצרכנים שעלה ביוני ל-82.5 נקודות מ-81.9 נק' במאי, בעוד אנליסטים ציפו כי המדד ייוותר ללא שינוי. מדד S&P 500 סגר את השבוע בירידה של 0.1%, הדאו ג'ונס איבד 0.6% והנאסד"ק ירד השבוע ב-0.7%.

"אנחנו בדרך לסגור רבעון שני טוב מאוד וזה טבעי שהמשקיעים יהיו זהירים, בייחוד על רקע הנתונים הכלכליים שפורסמו לאחרונה", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג מניות ב-JP מורגן.

ראש שלוחת הפד בסנט לואיס, ג'יימס בולארד, אמר אתמול בראיון טלוויזיוני כי שיעורי הריבית עשויים לעלות מוקדם מהצפוי, ושלח אמש את המדדים בוול סטריט לנעילה שלילית.

בנוסף לכך, אתמול התפרסמו בארה"ב נתוני הוצאות והכנסות משקי הבית האמריקאיים, שעלו בחודש מאי ב-0.2% ו-0.4% בהתאמה, בעוד אנליסטים בשוק ציפו לעלייה של 0.4% ו-0.5% בהתאמה. נתונים אלה מגיעים לאחר אומדן הצמיחה האחרון לרבעון הראשון, שהצביע על התכווצות כלכלית בשיעור של 2.9% (שנתי), בעוד הצפי בשוק עמד על התכווצות של 1.8% בתמ"ג.

מחזורי המסחר בשוק נמשכים. 5.6 מיליארד מניות החליפו ידיים ביוני - שפל שלא נראה מאז 2008 למעט שני חודשי אוגוסט האחרונים.

מבין המניות הבולטות היום בשוק, ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי BNP Paribas ישלם לממשלת ארה"ב קנס של 8.9 מיליארד דולר, אחרי שחקירה בנוגע להעברת כספים למדינות שארה"ב מחרימה מצאה כי הבנק הצרפתי אשם.

מחלקת המחקר של דויטשה בנק ממליצה על מניית SunEdison Semiconductor בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 23 דולר.

יצרנית מצלמות האקסטרים גו-פרו (GPRO) המשיכה לרכז עניין לאחר שצלחה את ההנפקה הראשונית לציבור (IPO) במחיר של 24 דולר למניה, הטווח העליון של התחזית המוקדמת, וזינקה אמש במהלך המסחר.

חברת עליבאבא הסינית מתכננת להסחר ב-NYSE תחת הסימול BABA, כך הודיעה אתמול הבורסה בניו יורק.