6 סיבות שבגללן גל העליות בשווקים לא קרוב לסיום

הפדרל ריזרב מפחית את רכישות האג"ח, המכפילים בשוקי המניות עולים והמצב הגיאו-פוליטי בעיראק מפחיד ■ ובכל זאת, דייוויד קוטוק מ-Cumberland Advisors כותב ללקוחותיו מדוע השווקים בשיא - וימשיכו לעלות

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

מדדי המניות בוול סטריט ממשיכים להיסחר ברמות שיא גם לקראת סופו של הרבעון השני של השנה. ריבית אפסית במשק האמריקאי בשילוב עם אינפלציה נמוכה וצמיחה יציבה תומכים במניות, בעוד שגורמים שליליים כמו ההסתכות הגיאו-פוליטית בעיראק או הפחתת רכישות האג"ח על ידי הפדרל ריזרב לא מצליחים לעצור את גל העליות.

בוול סטריט ובעולם יש מי שחושש מהמכפילים שהופכים פחות ופחות אטרקטיביים בכל יום שעובר, מה שמגביר את החששות מפני מימוש עמוק בקרוב. עם זאת, דייוויד קוטוק מ-Cumberland Advisors טוען בסקירה שהעביר ללקוחות כי המניות עדיין אטרקטיביות בשל 6 גורמים עיקריים:

1. הריבית קצרת הטווח במשק האמריקאי נותרת אפסית.

2. תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב לטווח ארוך ירדו בניגוד לכל הציפיות לפיהן התשואות יעלו.

3. נתוני האינפלציה בכל העולם המערבי מצביעים כי אין לחצי מחירים. באירופה, האינפלציה עומדת כעת על 0.5%.

4. המדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים המובילים בעולם עדיין מרחיבה. למרות שהפד בארה"ב מפחית את רכישות האג"ח, הוא עדיין רוכש אגרות חוב ומרחיב את המאזן שלו.

5. הגירעון הפדרלי ממשיך להתכווץ. הגירעון ירד מ-1.4 טריליון דולר בקצב שנתי בשיאו לרמה של 400 מיליארד ד' - וממשיך לרדת.

6. ארה"ב ממשיכה להתקדם לעבר עצמאות אנרגטית והתוצאה היא ירידה בגירעון המסחרי ושיפור בחשבון השוטף. ארה"ב כבר לא מייבאת כ"כ הרבה נפט כמו בעבר למרות שהיא צורכת יותר. המגמה הזו תימשך וזה אומר שהדולרים לא ייצאו לחו"ל; המשמעות היא שאין צורך להחזיר את הדולרים הללו באמצעות השקעות ע"י ריביות גבוהות.

קוטוק כותב כי הגורמים הללו ממשיכים לתמוך במניות, אך בכל זאת הוא ממליץ להגדיל את רכיב המזומן בתיק בימים אלה כיוון שהסיכון הגיאו-פוליטי עולה.