ממגדל לכלל: לימור דנש תנהל השקעות העמיתים

תחליף את ניר מורוז הפורש בניהול תיק העמיתים בכלל, בו מנוהלים כ-110 מיליארד שקל

לימור דנש / תמר מצפי
לימור דנש / תמר מצפי

כשלושה חודשים בלבד לאחר שעזבה את קבוצת מגדל, לימור דנש ממשיכה את מגמת הזליגה של מנהלים בכירים בקבוצה אל המתחרה כלל ביטוח, ומצטרפת לחברת הביטוח שבשליטת קונצרן אי.די.בי כמנהלת השקעות העמיתים. היא תשמש בתפקיד זה במקומו של ניר מורוז שעוזב את הקבוצה.

דנש, לשעבר סמנכ"לית וראש תחום השקעות ריאליות, אשראי, פרייבט אקוויטי והנוסטרו של מגדל, תנהל את כלל עמיתים, ותהיה כפופה לשוקי בורשטיין, מנכ"ל כנף - זרוע ניהול ההשקעות של כלל ביטוח.

בכלל ביטוח ציינו היום כי תיק העמיתים של החברה עומד על כ-110 מיליארד שקל. מורוז ניהל תיק זה במשך כתשע שנים, במהלכן הציג תשואות נאות ביחס לשוק. בתפקידים קודמים שימש בעבר מורוז בין היתר כמנהל השקעות הנוסטרו של מגדל וכמנהל מחלקת המחקר של לאומי גמל.

מעלות העלתה את דירוג החוב ל-AA

בתוך כך, חברת דירוגי החוב S&P מעלות העלתה את דירוג החוב של כלל חברה לביטוח בדרגה אחת, לרמה של AA פלוס, לצד העלאה בשיעור דומה של דירוג החוב של החברה האם הציבורית, כלל החזקות עסקי ביטוח, לרמה של A מינוס. ההעלאה נומקה ב"שיפור בהערכתנו את רווחיות החברה, הגמישות הפיננסית וניהול הסיכונים שלה". בחברת הדירוג ציינו עוד כי תחזית הדירוג של שתי החברות הינה שלילית, בשל האי-ודאות ביחס למבנה השליטה בקבוצה.

לצד זאת, ממשיכה כלל ביטוח, המנוהלת על ידי איזי כהן, בהליך גיוס של עד 500 מיליון שקל, באמצעות הנפקת שתי סדרות חדשות של כתבי התחייבות נדחים (הון משני מורכב) דרך החברה כללביט מימון, שדירוגה AA מינוס.