נעילה מעורבת בבורסות אירופה לאחר פרסומי מאקרו

באירופה פורסם היום כי האינפלציה בגוש האירו עלתה ביוני ב-0.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בדומה לנתון של חודש מאי

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ב') במגמה מעורבת, לאחר פרסום נתוני מאקרו. גם המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת.

באירופה פורסם היום כי האינפלציה בגוש האירו עלתה ביוני ב-0.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בדומה לנתון של חודש מאי.

מניית חברת התעופה איזיג'ט ירדה לאחר המלצה שלילית מכלכלני מריל לינץ'.

איציק נוי, מנכ"ל קבוצת ההשקעות הבינלאומית Smart Capital מציין כי "המונדיאל וחופשות הקיץ הן רק תירוץ למחזורי המסחר הנמוכים בוול-סטריט. מצב זה משקף את חוסר הוודאות אצל הפעילים בשוק ההון בנוגע למצבה הכלכלי של ארה"ב ואירופה. בנוסף, שבירת שיאים (ראלי) במחזורים נמוכים היא אינדיקציה חזקה לתיקון במגמה".

"אנו צופים תיקון במדד המוביל ה-S&P 500 לרמת התמיכה הקרובה ב-1924. השבוע צפויות הודעות כלכליות הן בגזרת היורו והן בגזרת הדולר. היורו טיפס בעצלתיים אל מול הדולר במהלך השבוע האחרון והירידה במחזורים, ותיקון צפוי במדד המוביל בארה"ב, עשויים למשוך את היורו-דולר כלפי מטה - מה שישאיר את הצמד בתבנית דשדוש שבין רמת ההתנגדות 1.367 ורמת התמיכה 1.358".

בורסות אסיה נסחרות היום (ב') בעליות קלות בעוד מניות הטכנולוגיה מושכות מעלה אולם מנגד מניות הפיננסים יורדות. מדד MSCI אסיה עולה ב-0.2%.

"המשקיעים יושבים על הגדר לקראת פרסום נתוני המקרו", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג השקעות ב-Mizuho Trust & Banking, תוך שהוא מתכוון לנתוני התעסוקה שיפורסמו ביום שישי בארה"ב.

מדד MSCI אסיה עלה ב-5.1% ברבעון השני שמסתיים היום. מדובר ברבעון הטוב ביותר באסיה מאז הרבעון השלישי של 2013. המדד נסחר במכפיל 13.3 על הרווח המצרפי החזוי השנה, לעומת מכפיל עתידי של 16.6 במדד S&P 500 או מכפיל 15.3 במדד Stoxx 600 האירופי.

בזירת המקרו באסיה, התפוקה התעשייתית ביפן עלתה ב-0.5% במאי לעומת אפריל, אז היא ירדה ב-2.8%.

מבין המניות הבולטות היום בשוק, מניית Yokogawa Electric Corp עלתה והובילה את העליות במניות ה-IT. מניית חברת הביטוח QBE Insurance Group איבדה גובה בסידני. Nitori Holdings זינקה לאחר שפרסמה דוחות כספיים שהיו מעל לתחזיות האנליסטים.