בורסות אירופה סגרו בעליות לאחר נתוני המאקרו

מדד Stoxx 600 האירופי נסחר במכפיל רווח עתידי של 15.4, כמעט שיא שלא נראה מאז 2009

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה עלו היום (ג') בפתחו של הרבעון השלישי של השנה בעוד המשקיעים הגיבו לפרסום נתוני מקרו באירופה וממתינים לפרסום נתוני התעסוקה בארה"ב ביום שישי.

מדד Stoxx 600 האירופי עלה ב-0.9% לאחר שטיפס ב-2.3% ברבעון השני והשלים בכך רצף של 4 רבעונים של עליות. המדד נסחר במכפיל רווח עתידי של 15.4, כמעט שיא שלא נראה מאז 2009. זאת, לעומת מכפיל ממוצע של 12.5 בחמש השנים האחרונות.

בתוך כך, פעילות הייצור באירופה מאטה: מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור ירד ל-51.8 נקודות ביוני לעומת 52.2 נק' במאי.

מבין המניות הבולטות באירופה, מניית BNP Paribas עלתה לאחר שהבנק התחייב להמשיך בחלוקת הדיבידנדים חרף תשלום קנס צפוי של כ-9 מיליארד דולר לרשויות בארה"ב בשל הפרת סנקציות כלכליות שהטילה ארה"ב על מדינות כמו סודן, איראן וקובה.

מניית CaixaBank עלתה בספרד לאור הודעה על התפטרות המנכ"ל.

מניית חברת הבנייה הגרמנית Bilfinger נפלה לאחר שהזהירה כי הרווח הנקי שלה השנה יירד ל-230-245 מיליון אירו לעומת תחזית קודמת ל-249-270 מיליון אירו.

עליות באסיה

הבורסות המובילות באסיה נסחרו היום במגמה חיובית ברמות שיא של 6 שנים, זאת ברקע מגמה מעורבת שחתמה אמש את המסחר בווול סטריט. בסין פורסם נתון מאקרו טוב מהצפוי.

מדד מנהלי הרכש הסיני (PMI) של בנק HSBC עלה ל-50.7 נקודות בחודש יוני, זאת לעומת קריאה של 49.4 נקודות במאי. זו הפעם הראשונה מזה 6 חודשים שהמדד עולה מעל רף ה-50 נקודות, המבדיל בין התכווצות להתרחבות כלכלית. על פי HSBC, מדובר "בשיפור הראשון בתנאים העסקיים מזה 6 חודשים".

מחרתיים יפורסם דוח התעסוקה האמריקאי לחודש יוני, פרסום שהוקדם ביום בשל יום העצמאות האמריקאי, החל ביום ו'. ההערכה היא כי ביוני נוצרו 210 אלף משרות חדשות, לעומת 217 אלף משרות במאי. שיעור האבטלה צפוי להיוותר על 6.3%.

"יו"ר הפד ג'נט יילן הביעה חששות לגבי התרככות שוק העבודה. לכן, אנחנו מצפים מהבנק הפדרלי למדיניות שמטרתה לתמוך בצמיחה", ציינו הבוקר ב-Sompo Japan Nipponkoa Insuranse.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]