טוויטר תרכוש את חברת הפרסום במובייל TapCommerce, כדי לנסות ולהרוויח יותר כסף מחוץ לשירות המיקרו-בלוגינג שלה, על-ידי הרחבת פלטפורמת הפרסום שלה לטלפונים חכמים ומחשבי טאבלט.
על-פי אדם המקורב לעסקה, טוויטר תשלום 100 מיליון דולר תמורת החברה.
TapCommerce מתאימה את הפרסום למשתמשי טלפונים חכמים או מחשבי טאבלט על-פי העניין שהביעו בקניות, ומאיצה בהם להשלים את הקנייה.
טוויטר, שמתמודדת עם האטה בקצב הצמיחה של מספר המשתמשים שלה, רוכשת חברות במטרה להרחיב את הקהל שלה לטובת המפרסמים. באוקטובר שעבר רכשה החברה מסן פרנסיסקו את MoPub, שמפיצה פרסומות ליותר ממיליארד מכשירים ניידים.
TapCommerce תוכל לשלוח פרסומות ליותר מ-50 אלף אפליקציות ניידות, כך על-פי ריצ'רד אלפונסי, סגן נשיא למכירות מקוונות גלובליות בטוויטר.
הרכישה תספק למפרסמים "גישה למלאי נוסף, מעבר לטוויטר, והזדמנויות קנייה", כך אמר אלפונסי בראיון שקיים אתמול (ב'). "זהו צעד נוסף בדרך לחזון רחב יותר לגבי פרסום בפלטפורמות ניידות שהתחלנו לגבש".
הוא סירב להגיב לגבי תנאי העסקה. העסקה של טוויטר לרכישת MoPub תמורת 350 מיליון דולר הייתה הרכישה הגדולה ביותר שביצעה עד כה.
המאבק של טוויטר לשמור על קצב גידול המשתמשים הוביל למספר שינויים בהנהגת החברה, ונתפס כאחת הסיבות לעזיבתו של עלי רוגאני, שפרש מתפקיד מנהל התפעול בחודש שעבר. אלכסנדר רוטר, בעל ניסיון בתחום הפרסום, מונה למנהל חטיבת ההנדסה של טוויטר בחודש מאי.
ברבעון האחרון הגיעו המכירות של החברה מפרסום ל-220 מיליון דולר מתוך סך ההכנסות של טוויטר, שעמדו על 243 מיליון דולר. מחיר המניה של טוויטר ירד ב-36% השנה, זאת בשל חששות שהחברה לא תוכל להאיץ את קצב הגידול של המכירות והרווחים.
TapCommerce, שיושבת בניו-יורק, גייסה כספים מ-Bain Capital, RRE Ventures, Eniac Ventures, Metamorphic Ventures וכן מ-NextView Ventures.
"ההשתלבות בצוות של טוויטר תאפשר לנו להקדיש יותר משאבים לפיתוח המוצר שלנו ולהרחבת השירותים שלנו, כדי שמפרסמים יוכלו להפיק יותר ערך מהקמפיינים שלהם", כך אמר אתמול בריאן לונג, מנכ"ל TapCommerce.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.